تداوم بحران كرونا و افزايش ترك تحصيل دانش‌آموزان و دانشجويان

پاندمي كروناويروس، مشكلات بسياري در سيستم آموزش‌وپرورش جهاني به‌وجود آورده و مسئولان جهاني به‌ويژه دبيركل يونسكو در اين مورد ابراز نگراني كرده‌اند؛ اين معضل به‌خصوص در كشورهاي كم‌برخوردار جهان سوم بيشتر خود را نشان مي‌دهد.



پاندمي كروناويروس، مشكلات بسياري در سيستم آموزش‌وپرورش جهاني به‌وجود آورده و مسئولان جهاني به‌ويژه دبيركل يونسكو در اين مورد ابراز نگراني كرده‌اند؛ اين معضل به‌خصوص در كشورهاي كم‌برخوردار جهان سوم بيشتر خود را نشان مي‌دهد.
به گزارش يكي از نمايندگان مجلس كشورمان، حدود 30 تا 40 درصد دانش‌آموزان و دانشجويان در كشور و در طي بحران كروناويروس، ناچار از ترك تحصيل شده‌اند. به گفته اين نماينده مهم‌ترين دليل ترك تحصيل اين تعداد از فرزندان كشور، نبود زيرساخت‌هاي مناسب براي دسترسي به امكانات آموزشي است؛ امكاناتي چون اينترنت و وسايلي مانند گوشي
و تبلت جهت استفاده از«نرم‌افزار شاد». ضمن اين‌كه در برخي از نقاط كشور، نه فقط دسترسي به اينترنت با مشكلات زيادي مواجه است كه آنتن‌دهي مناسب هم براي شبكه آموزش كه درحال ارائه دروس مي‌باشد، وجود ندارد. اين نماينده مجلس چنين ادامه داده كه:«از این‌رو متاسفانه عده زیادی از دانش‌آموزان فرصت تحصیل را از دست دادند که مسئله حائز اهمیتی است و دانش‌آموزان ما شرایط بسیار سختی را می‌گذرانند.» در چنين شرايطي اين نماينده مجلس پیشنهاد داده است برای کمک به حل این معضل بزرگ اجتماعی، شبکه‌های تلویزیونی «به‌خصوص شبکه‌هایی که به‌صورت جدی دیده می‌شوند مانند شبکه‌های یک و دو» امکانات آموزشی ارائه دهند؛ چرا كه شبكه آموزش، به دليل ضعف در آنتن‌دهي در برخي نقاط خارج از دسترس است.
توصيه اكيد وي در ادامه طرح اين مشكلات و درخواست كمك از شبكه‌هاي يك و دو سيما، اين است كه آموزش‌وپرورش در كنار اهميت ويژه‌اي كه به بحث استخدام‌ها مي‌دهد، نيم‌نگاهي نيز به معضل كمبود امکانات آموزشی برای دانش‌‌آموزان کشور داشته باشد.