میز خبر

۰

گندزدایی روستاهای مجاور مناطق عملیاتی  نفت و گاز غرب
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و برای مقابله با ویروس کرونا، روستاهای مجاور تاسیسات مناطق عملیاتی این شرکت را ضدعفونی و گندزدایی کرد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، سعید ناصری‌پور، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب با اعلام این خبر اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ستاد مدیریت بحران، عملیات ضدعفونی محلات و معابر عمومی و همچنین ورودی منازل روستاهای همجوار مناطق عملیاتی چشمه‌خوش شامل روستاهای چم‌هندی و بیات انجام شد.    
وی افزود: کارکنان واحد اچ‌اس‌یی منطقه عملیاتی چشمه خوش و سرکان اقدام به تب‌سنجی اهالی روستاهای همجوار، شامل روستاهای بیات، چم‌هندی و تیمورآباد کرده و تسهیلات لازم در زمینه ارائه امکانات پزشکی و بهداشتی به هموطنان این مناطق ارائه شد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب با اشاره به گستردگی مناطق عملیاتی، تعدد مجتمع‌های اداری و مسکونی این شرکت و همچنین وجود میدان‌های مشترک تصریح کرد: تولید پایدار و بی‌وقفه نفت و گاز از این میدان‌ها طبق برنامه ادامه داشته و این شرکت همزمان با پشتیبانی از مدافعان سلامت استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان و خوزستان به ایفای نقش مسئولیت اجتماعی پرداخته است.

تازه‌ترین برآورد آژانس بین‌المللی انرژی؛
تقاضای جهانی نفت در ۲۰۲۰ روزانه بیش از ۹ میلیون بشکه کاهش می‌یاید

آژانس بین‌المللی انرژی ضمن هشدار درباره اینکه تضعیف تقاضای جهانی نفت بیش از آن است که بتواند با کاهش تولید جبران شود پیش‌بینی کرد تقاضای جهانی نفت امسال به‌طور میانگین روزانه بیش از ۹ میلیون بشکه کاهش می‌یابد.
به گزارش شانا از خبرگزاری رویترز از لندن، آژانس بین المللی انرژی (IEA) در گزارش چشم‌انداز کوتاه مدت انرژی خود با پیش‌بینی کاهش تقاضایی معادل ۲۹ میلیون بشکه در روز در ماه آوریل اعلام کرد که چنین کاهش تقاضایی در ۲۵ سال اخیر بی‌سابقه است.
این نهاد هشدار داد کاهش تولید تولیدکنندگان نفت نمی‌تواند به‌طور کامل روند کاهشی در بازار نفت را جبران کند.
قیمت نفت خام شاخص برنت پس از این گزارش ماهانه با بیش از ۴ درصد ( یک دلار و ۳۰ سنت) سقوط حدود ۲۸ دلار و ۳۰ سنت برای هر بشکه معامله شد.
اگرچه آژانس بین‌المللی انرژی توافق کاهش تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس را «شروعی قاطع» نامید، اما پیش‌بینی کرد تقاضای نفت خام در سال ۲۰۲۰ به‌طور میانگین ۹.۳ میلیون بشکه در روز کاهش یابد.
در این گزارش آمده‌ است: هیچ توافق عملی نمی‌تواند عرضه را به اندازه‌ای کاهش دهد که چنین تضعیف تقاضایی را جبران کند. با این حال، دستاوردهای هفته گذشته شروعی قاطع است.
به گزارش شانا، وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش در دهمین نشست فوق‌العاده خود بر سر کاهش تولید روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای در ماه‌های مه و ژوئن به توافق رسیدند.
فاتح بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی  اعلام کرد که تعمیق کاهش تولید از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت مانع افزایش سطح ذخیره‌سازی‌های جهانی نفت خام نمی‌شود و از ثروتمندترین اقتصادهای جهان خواست درباره راه‌هایی برای ثبات در بازارهای نفت گفت‌وگو کنند.
وی گفت: اقدام‌ها برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، تقاضای جهانی برای نفت خام را به‌طور «بی‌سابقه‌ای» و حدود یک‌چهارم کل مصرف جهان کاهش داده است.
رئیس آژانس بین‌المللی انرژی تصریح کرد: حتی با کاهش تولید روزانه ۱۰ میلیون بشکه، معادل ۱۰ درصد از عرضه جهانی، ذخیره‌سازی‌های جهانی نفت در سه ماه دوم ۱۵ میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد.
بیرول گفت: این به آن معناست که بازارهای جهانی نفت خام به شدت تحت فشار قرار می‌گیرد.

نفت آمریکا نزدیک ۲۰ دلار لنگر انداخت
نفت آمریکا در محدوده پایین ۲۰ دلار در هر بشکه ماند و تحت تاثیر موج پیش‌بینی‌های ناامیدکننده از کاهش تقاضای جهانی که خوش بینی به تاثیر توافق کاهش تولید اوپک پلاس را تحت الشعاع قرار داد، با دومین کاهش هفتگی متوالی روبرو است.
به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت با ۱۴ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش به ۱۹ دلار و ۷۳ سنت در هر بشکه رسید. این شاخص  در ۱۹ دلار و ۸۷ سنت بسته شده بود و از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۱۳ درصد کاهش داشته است.
بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱.۸ درصد افزایش، به ۲۸ دلار و ۳۱ سنت رسید. نفت برنت ۰.۵ درصد افزایش داشت.
اوپک در گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد که تقاضا برای نفت این گروه تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا که اقتصاد جهانی را فلج کرده است، به پایینترین میزان در سه دهه اخیر سقوط خواهد کرد.
طبق گزارش اوپک، تقاضا برای نفت اوپک در سه ماهه دوم کمتر از۲۰ میلیون بشکه در روز خواهد بود که از اوایل سال ۱۹۸۹ به این طرف
 بی سابقه محسوب می شود.
 پیشتر آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد که تقاضا برای نفت در ماه میلادی جاری ۲۹ میلیون بشکه در روز سقوط خواهد کرد که در ۲۵ سال اخیر بی سابقه است و محدودیت عرضه توسط تولیدکنندگان بزرگ نمی تواند در کوتاه مدت افت تقاضا در بازار را به طور کامل جبران کند.عربستان سعودی و روسیه در بیانیه مشترکی در واکنش به ریزش قیمت نفت اعلام کردند که آماده‌اند تولیدشان را کاهش بیشتری دهند.