معادلات انرژي

۰

پرداخت دومین مرحله یارانه صرفه‌جویی سوخت؛
۱۴۳ میلیارد تومان با حمایت وزارت نفت به مترو تهران پرداخت شد

دومین یارانه صرفه‌جویی سوخت به میزان ۱۴۳ میلیارد تومان با حمایت وزارت نفت به مترو تهران پرداخت شد.
به گزارش خبرنگار شانا، دومین یارانه صرفه‌جویی سوخت به مبلغ ۱۴۳ میلیارد تومان در حالی به مترو تهران پرداخت شده است که نخستین یارانه صرفه‌جویی سوخت اوایل اسفندماه پارسال به مبلغ ۱۳.۴ میلیارد تومان به این مجموعه پرداخت شد. به این ترتیب با حمایت وزارت نفت در دو ماه اخیر، دو مرحله یارانه صرفه‌جویی سوخت در مجموع به میزان بیش از ۱۵۶ میلیارد تومان به مترو تهران پرداخت شده است.
بر اساس این گزارش، در مسیر اجرایی شدن قراردادهای طرح توسعه حمل‌ونقل مسافر با قطار شهری، نخستین مرحله یارانه صرفه‌جویی سوخت مربوط به سه ماه دوم سال ۹۸ (در ذیل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر) به میزان ۲۰.۸ میلیارد تومان، اوایل اسفندماه سال ۹۸ به مترو تهران و چهار کلانشهر شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز پرداخت شد که در این میان، سهم مترو تهران حدود ۱۳ میلیارد تومان بود.
مرحله دوم پرداخت به مترو تهران به مبلغ ۱۴۳ میلیارد تومان در حالی محقق شده است که پیش‌تر شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت از ارسال درخواست تخصیص این مبلغ به سازمان برنامه و بودجه خبر داده بود.
 قدردانی مدیرعامل مترو تهران از رویکرد مسئولانه وزارت نفت
فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، از رویکرد مثبت و مسئولانه وزارت نفت و حمایت‌های شهردار تهران، شخص وزیر نفت و مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در تحقق پرداخت یارانه صرفه‌جویی سوخت قدردانی کرد و گفت: این عملکرد، بیانگر پایبندی وزارت نفت به تعهداتش است.
وی با اشاره به اثربخشی این پرداخت‌ها در حوزه حمل‌ونقل شهری، ابراز امیدواری کرد مترو تهران بتواند از مبالغ دریافت‌شده در مسیر تجهیز و نگهداری بهینه ناوگان حمل‌ونقل استان به‌خوبی استفاده کند.
 
دستورعمل‌های کرونایی در صنعت گاز به‌طور کامل اجرا شده است
رئیس اچ‌اس‌ای شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: همه دستورالعمل‌ها و اقدام‌های پیشگیرانه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در مجموعه شرکت ملی گاز پیاده‌سازی شده و به‌خوبی در حال انجام است.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، در دومین نشست شرایط اضطراری سطح ۳ شرکت ملی گاز با رویکرد پیشگیری از انتشار ویروس کرونا که با هدف حفظ سلامت کارکنان، تداوم بهره‌برداری، حفظ تولید ایمنی و تاب‌آوری تولید و خدمت در سالن شهید باهنر شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، ابتدا بخشنامه شماره ۳ ستاد مرکزی پشتیبانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا وزارت نفت ابلاغی از سوی وزیر نفت قرائت شد و بر اجرا و نظارت دقیق و سختگیرانه بر دستورعمل‌های صادره از سوی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به‌ویژه در مناطق عملیاتی و پالایشگاهی صنعت گاز تأکید و راهکارها و تصمیم‌های عملیاتی لازم گرفته شد.
غلامرضا بهمن‌نیا رئیس واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی) شرکت ملی گاز طی سخنانی در این نشست گفت: هر روزه آمار مبتلایان و افراد مشکوک به ویروس کرونا در صنعت گاز ثبت می‌شود و با حضور، انجام ممیزی‌ها و ارزیابی‌های مستمر توسط همکارانواحد اچ‌اس‌یی، اجرای دقیق دستورعمل‌های بهداشتی و عملکرد شرکت‌ها و اداره‌های تابعه شرکت ملی گاز در بخش‌های عملیاتی و غیرعملیاتی رصد می‌شود.
وی ادامه داد: بر این اساس و طبق گزارش‌های واصله، خوشبختانه تمام دستورعمل‌ها به‌طور کامل در مجموعه شرکت ملی گاز ایران پیاده‌سازی شده و به‌خوبی در حال انجام است.
رئیس واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی) شرکت ملی گاز افزود: پایش‌ها نشان داده صنعت گاز جزو صنایعی است که در بخش‌های عملیاتی با کمترین تعداد مواجهه با این بیماری قرار دارد و اقدام‌های انجام‌شده به‌ویژه در بخش تولیدی نشان داده که این بخش‌ها در مواجهه با این بیماری بسیار خوب عمل کرده‌اند و آمادگی‌های لازم برای پاسخگویی به نیازهای کشور با رویکرد تاب‌آوری را به‌طور کامل دارند.
بهمن‌نیا تصریح کرد: با تصمیم‌هایی که در این نشست گرفته شد پیش‌بینی می‌کنیم که ان‌شاءالله با نظارت دقیق بر انجام دستورعمل‌های بهداشتی و به‌کارگیری تمهیدهای کنترلی از سوی واحدهای اچ‌اس‌یی شرکت‌های تابع، شرایط لازم برای انجام به‌موقع تعمیرات اساسی و تحقق برنامه‌های تولید واجرای طرح‌ها و پروژه‌ها با استفاده از حداقل نیروهای انسانی در مناطق فراهم شود.
بهمن‌نیا با تأکید بر لزوم ثبت نام کارکنان مجموعه صنعت گاز (رسمی، قراردادی و پیمانکاران) و خانواده آنان در پایگاه داده‌ای سازمان بهداشت و درمان وزارت نفت به نشانی http://nocorona.ir افزود: این پایگاه مبنای ترددها، کنترل‌ها و پایش‌های بهداشتی همکاران در صنعت نفت به‌ویژه شرکت ملی گاز ایران خواهد بود.