روحانی: به مردم اعلام می‌کنم که تحریم شکسته شده است

رییس‌جمهوری گفت: به عنوان رییس دولت به مردم اعلام می‌کنم تحریم شکسته شده است و اگر همه با هم متحد باشیم به زودی تحریم برداشته می‌شود. طرف ما می‌داند راهی جز بازگشت به تعهدات خود و موافقتنامه برجام ندارد.

روحانی: به مردم اعلام می‌کنم که تحریم شکسته شده است

 رییس‌جمهوری گفت: به عنوان رییس دولت به مردم اعلام می‌کنم تحریم شکسته شده است و اگر همه با هم متحد باشیم به زودی تحریم برداشته می‌شود. طرف ما می‌داند راهی جز بازگشت به تعهدات خود و موافقتنامه برجام ندارد.
به گزارش  ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» در جلسه هیات دولت با آرزوی قبولی طاعات مردم در شب‌های قدر گفت: عشق به امیرالمومنین (ع) یکی از هدیه‌های خداوند به شیعیان و مسلمانان به ویژه ملت بزرگ ایران است. سراسر وجود مردم سرشار از محبت، ولایت و عشق به مولا علی ابن ابی‌طالب (ع) است. 
وی ادامه داد: من در اینجا می‌خواهم نکته‌ای را خدمت مردم عزیز عرض کنم و آن اینکه گزارش روز یکشنبه از طرف سازمان برنامه و بودجه در دولت ارائه شد نسبت به اقداماتی که دولت در سال ۹۹ انجام داد.
رییس جمهوری گفت: سال ۹۹ یکی از سخت‌ترین سال‌های تاریخ ایران بود برای اینکه بدانید چقدر سخت بود، اتکای ما به نفت و میعانات در بودجه ۲ درصد، به نفت و فراورده‌ها ۶ درصد بوده است. یعنی اگر همه اینها را هم حساب کنیم ، ۸ درصد تکیه بودجه ما بر نفت بوده که در تاریخ بی‌سابقه است.
رییس جمهوری گفت: از لحاظ رشد اقتصادی در سال ۹۹ علیرغم این که اکثر کشورهای جهان رشد آنها منفی بوده کشور ما هم در مجموع رشد مثبت بوده در بخش صنعت و کشاورزی حرکت بزرگی شده است و در خدمات یک بخش دچار مشکل بوده اما در بخش های دیگر تلاش شده برای این که زندگی و اقتصاد مردم علیرغم سختی ها بچرخد. 
روحانی افزود: قولی که به مردم دادیم این است که در این ماههای پایانی که حدود ۳ ماهی که از دولت مانده همچنان ما اهدافمان را دنبال می کنیم. هدف ما این است که تحریم را برداریم، کرونا را مهار کنیم ،‌ معیشت مردم بهتر شود و تا آنجایی که می توانیم 
طرح های نیمه تمام را تکمیل کنیم. بانک مرکزی وظیفه مهمی بردوش دارد و کار بزرگی دارد انجام می دهد. این که قیمت دلار کاهش پیدا می کند و ارزش پول ملی بالا می رود یعنی کاهش تورم است و مردم راحت تر بتوانند اجناس مورد نیاز خود را با قیمت عادلانه تری خریداری کنند.
رییس جمهوری با اشاره به مذاکرات وین اظهار کرد: در زمینه تحریم کاری که مذاکره کنندگان ما در وین انجام دادند کار بزرگی بوده و طرف مقابل اگر به طور کامل به قانون، به تعهدات و به قطعنامه ۲۲۳۱  برگردد به نظر من زود تمام می شود. مذاکرات در چارچوب و حرکت درستی در حال انجام است و مسیر، مسیر درستی است.
روحانی خطاب به ملت ایران گفت:  مردم ثمره ایستادگی، صبر و مقاومت خود را در وین میبینند و اگر گزارش درست باشد و جناح بازی نباشد و گزارش را درست به گوش مردم برسانیم، نشانه عظمت ملت ایران و نشانه این است که طرف های ما در برجام فهمیدند راهی جز اجرای قانون و مقررات بین المللی وجود ندارد. این پیروزی دولت در ماه‌های پایانی است.
وی ادامه داد : به عنوان رئیس دولت به مردم اعلام می‌کنم تحریم شکسته شده است و اگر همه با هم متحد باشیم به زودی تحریم برداشته می شود و طرف ما می داند راهی جز بازگشت به قانون مقررات و تعهدات خود و موافقتنامه برجام وجود ندارد. 
رییس جمهوری گفت: امروز یکصدا در دنیا گفته می شود راهی جز اجرای کامل برجام برای صلح و امنیت و منطقه و جهان وجود ندارد و این یکپارچه است ممکن است رژیم دغل کاری مثل صهیونیستها حرف دیگری بزنند که آنها کسی نیستند اما دنیا امروز همصدا و یکصدا است که بسیار مهم است.