سد عمارت گرمی امسال آبگیری می‌شود

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل :

سد عمارت گرمی امسال آبگیری می‌شود

اردبیل -خبرنگار آفرينش
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: عملیات اجرایی  سد عمارت شهرستان گرمی شتاب گرفته و امسال آبگیری خواهد شد.
عباس جنگی مرنی با بیان اینکه سد عمارت شهرستان گرمی هم اکنون ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: با اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به تکمیل سد مخزنی عمارت، این سد تا پایان سال آبگیری و به
 بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به تسریع در عملیات اجرایی این سد توسط پیمانکاران در جبهه های مختلف، بیان کرد: با مساعدت دادگستری استان روند تملک اراضی و املاک داخل مخزن سد عمارت شتاب بیشتری گرفته است.
وی اظهار کرد:برای تامین نیاز مالی طرح سد عمارت علاوه بر اعتبارات عمرانی، پیگیری‎ها برای تامین مالی از طریق ماده ۵۶ توسط بنیاد مستضعفان و جانبازان به مبلغ هزار میلیارد ریال در حال انجام است و امیدواریم با تحقق آن این پروژه عظیم به بهره برداری رسیده و در اختیار مردم منطقه قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اضافه کرد: علاوه بر اعتبارات عمرانی تلاش می‎شود ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر هم برای تامین اعتبار بخش‎های باقیمانده از جمله خرید اراضی و مستحدثات روستایی جذب شود.
جنگی مرنی ادامه داد:سد عمارت با حجم مخزن ۱۸۲ میلیون مترمکعب از نظر حجم بزرگترین سد استان اردبیل است که با بهره‌برداری از آن امکان آبیاری اراضی منطقه و جلوگیری از خروج منابع آبی کشور میسر می‌گردد.
او گفت:با بهره‌برداری از این سد ۱۵ میلیون متر مکعب آب برای شرب، ۷۵ میلیون متر مکعب برای کشاورزی و ۲۸ میلیون متر مکعب نیز برای امور زیست محیطی اختصاص خواهد یافت.