آغاز برداشت گل‌محمدی در ملایر

مدیر جهاد کشاورزی ملایر از آغاز برداشت گل محمدی در اراضی این شهرستان از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر از آغاز برداشت گل محمدی در اراضی این شهرستان از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، سیدمهدی میرباقری، مدیر 
جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه برداشت گل محمدی در این شهرستان آغاز شده است گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۷۵ تن گل محمدی برداشت شود و با توجه به کاهش بارندگی ها، پیش بینی می‌شود این میزان نسبت به سال گذشته  ۱۰ درصدکاهش داشته باشد.
او افزود: با توجه به بحران آب و اصلاح الگوی کشت، طی سال‌های اخیر کشت انواع گیاهان کم‌آب‌بر از جمله زعفران، گل محمدی، انواع گیاهان دارویی پسته و بادام مورد توجه قرار گرفته و شهرستان ملایر از نظر سطح زیرکشت و تولید گل محمدی رتبه نخست را استان همدان به خود اختصاص داده است.
میرباقری اضافه کرد: در حال حاضر ۱۱۷ نفر به طور مستقیم و حدود ۴۵۰ نفر به طور غیرمستقیم در زمینه کشت گل محمدی در این شهرستان مشغول به کار هستند.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملایر با اشاره به وجود یک کارگاه گلاب‌گیری در روستای خردمند از توابع شهرستان ملایر، اضافه کرد: در حال حاضر گل محمدی به صورت غنچه، گل‌تر و گل خشک تولید و سپس با فرآوری و تبدیل به گلاب در کارگاه گلاب‌گیری روستای خردمند و 
یا به صورت سنتی و توسط مشاغل خانگی، در بازار فروش عرضه می‌شود.
میرباقری به برنامه‌های جهادکشاورزی برای توسعه سطح زیرکشت گیاهان کم آب بر از جمله گل محمدی اشاره کرد و یادآور شد:
 جهاد کشاورزی تسهیلات کم بهره با سود ۴ درصد را برای کشت گیاهان دارویی دیم و آبی درنظر گرفته است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه سیتا (سامانه تسهیلات جهادکشاورزی) نسبت به ثبت نام و بهره مندی از این تسهیلات اقدام کنند.