تسریع در تکمیل قطعه اول بزرگراه ایلام-مهران

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام:

بهادری در بازدید از پروژه‌های راه سازی قطعه اول ایلام- مهران بر تسریع اجرای این طرح تأکید کرد.

بهادری در بازدید از پروژه‌های راه سازی قطعه اول ایلام- مهران بر تسریع اجرای این طرح تأکید کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: به لحاظ شرایط توپوگرافی منطقه، قطعه اول بزرگراه 
ایلام-مهران بیشترین حجم عملیات راهسازی را برای ارتقاء به بزرگراه به خود اختصاص داده است، به طوری که در این قطعه که طول آن ۱۱ کیلومتر است ۵ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و ۶ کیلومتر در دست اقدام است.
او اضافه کرد:در این ۶ کیلومتر دو رشته تونل در دست احداث، یکی تونل موازی تونل قبلی راه کربلا به طول ۷۱۰ متر که حفاری و کف برداری شده و پیمانکار در حال نصب قالب لاینینگ برای اجرای عملیات لاینینگ (پوشش بتنی سقف و دیوارها) این تونل می‌باشد و با نصب این قالب عملیات لاینینگ بدون وقفه ادامه پیدا می‌کند و تونل کیلومتر ۵ 
ایلام-مهران به طول ۸۶۰ متر که حفاری آن به پایان رسیده و عملیات کف برداری آن نیز در مراحل پایانی است.
بهادری افزود: غیر از احداث این دو تونل در قطعه اول بزرگراه ایلام-مهران عملیات تکمیلی پل‌های بزرگ و حجم عظیم ترانشه برداری و خاک ریزی در مراحل پایانی است که با انجام این مرحله چند نقطه پرحادثه محور مذکور حذف خواهد شد.
او ادامه داد :راه و شهرسازی استان ایلام تلاش خواهد کرد تا اربعین آینده عمده عملیات راه سازی محور ایلام به مهران به اتمام برسد هر چند که در چند نقطه از جمله تکمیل تونل‌ها و بحث نقاط رانشی و ... نیاز به اعتبار و زمان دارد.