خبر

۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:
۲۵۰۰ تخت ویژه برای بیماران کرونا در آذربایجان غربی اختصاص یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از اختصاص دو هزار و ۵۰۰ تخت ویژه بیمارستانی برای بیماران کرونایی در استان خبر داد.
به گزارش مهر، جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه تخت‌های ویژه آی سی یو برای بیماران کرونا در استان اختصاص می‌یابد اظهارکرد: هم اکنون دو هزار و ۵۰۰ تخت برای بیماران کرونا اختصاص یافته که بیشتر از تعداد بیماران است.
وی با بیان اینکه در دو مرحله تخت آی سی یو به دلیل شیوع بیماری کرونا به بیمارستان‌های استان افزوده می‌شود عنوان کرد: ۳۶ تخت ویژه آی‌سی‌یو جدید به بیمارستان‌های استان اختصاص یافته است که در ۲ مرحله به این مراکز درمانی افزوده می‌شود.
آقازاده اضافه کرد: این تخت‌های ویژه در ۲ مرحله وارد استان می‌شود که در مرحله اول حواله ۲۰ تخت گرفته شده که ۱۰ تخت تحویل استان شده است و ۱۰ تخت دیگر نیز در حال پیگیری است که به زودی وارد استان شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه حواله ۱۶ تخت دیگر نیز به تازگی گرفته شده است که در روزهای آینده آنها نیز تحویل خواهد شد افزود: با همکاری خیرین سلامت سه تخت در مهاباد و یک تخت در پیرانشهر به شمار تخت‌های آی سی یو افزوده می‌شود.
وی افزایش تعداد نمونه‌گیری به ویژه از تمامی افراد مشکوک به کرونا در این استان را دلیل بالا رفتن آمار روزانه مبتلایان طی روزهای اخیر عنوان کرد و ادامه داد: تغییری که در تعداد نمونه‌گیری از افراد مشکوک به کرونا در سطح استان اعمال شد، آمار روزانه تعداد مبتلایان به این بیماری را افزایش داد.
آقازاده افزود: قبلاً فقط صرفاً از افراد بستری مشکوک به کرونا و دارای علائم این بیماری در بیمارستان‌های استان نمونه گرفته می‌شد اما در
 حال حاضر دایره نمونه‌گیری ما به مراکز درمانی دیگر هم گسترش پیدا کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: هم‌اکنون علاوه بر افراد بستری در بیمارستان‌ها، در مراکز ۱۶ ساعته سرپایی و در
 ۱۹ کلینیک و نیز افراد سرپایی مراجعه‌کننده به بیمارستان‌ها هم که مشکوک به کرونا باشند، تست کرونا گرفته می‌شود که همین مسئله باعث افزایش روز به روز آمار مبتلایان در استان شده است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری تبريز:
آغاز فعالیت پایانه‌های مسافربری تبریز از امروز

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری تبریز گفت: پایانه‌های مرکزی و شمالغرب شهرداری کلانشهر تبریز از امروز شنبه، ۳۰ فروردین ماه پذیرای مسافران درون استانی خواهد بود.
حسین عادلی سعدآباد با بیان این مطلب، اظهار کرد: شرکت‌های مسافربری مستقر در پایانه‌های مسافربری موظف به رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی جهت مبارزه با بیماری کرونا هستند.
به گزارش روابط عمومی سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری تبریز، وی افزود: این شرکت‌ها باید با اجرای پروتکل‌های بهداشتی و
 فاصله گذاری داخل اتوبوس‌ها، ضدعفونی و عملیات سم زدایی داخل اتوبوس‌های ‌مسافربری، استفاده از ماسک و دستکش توسط مسافران عزیز و سایر مقررات و ضوابط مربوط به تردد مسافران را با همکاری انجمن امور صنفی شرکت‌های مسافربری و با نظارت کامل سازمان حمل ونقل و راهداری استان آذربایجان شرقی انجام دهند.

توزیع بیش از ۳۰ تن کود شیمیایی در گيلان
۳۱ هزار تن کود شیمیایی میان کشاورزان گیلان توزیع شد
.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ،مسعود الماسی،معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت : تاکنون حدود31 هزار تن انواع کودهای شیمیایی نظیر ازته ، فسفاته و پتاسه در استان توزیع شده است .
او  با بیان اینکه هیچ نگرانی برای تامین به موقع کود مورد نیاز کشاورزان وجود ندارد افزود : این میزان کودهای شیمیایی بین شالیکاران و چایکاران در کارگزاری‌های بخش خصوصی و تعاونی‌های روستایی گیلان توزیع‌شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت : تا اکنون حدود 6 هزار و ۵۰۰ تن انواع کودهای شیمیایی در انبارها گیلان موجود است و3 هزار و 500 تن دیگر نیز از کارخانه‌های پتروشیمی در حال حمل به استان است.
مسعود الماسی با اشاره به اینکه ارقام هاشمی ، علی کاظمی ، صدری ، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود از رقم‌های پرمحصولی هستند که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود ، افزود : در این میان بیشترین رقم‌های کشت‌شده برنج در این استان ، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که بیش از ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود و بیشترین زمین شالیکاری استان نیز در شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا وجود دارد.