در استان

۰

معاون عمرانی استانداری هرمزگان:
اجرای طرح جدید ترافیکی در هرمزگان از اردیبهشت ماه

معاون عمرانی استانداری هرمزگان از اجرایی شدن طرح ترافیکی جدید در اردیبهشت ماه با هدف پیشگیری از موج جدید شیوع بیماری کرونا در هرمزگان خبر داد.
به گزارش مهر، رضا مدرس در اولین جلسه شورای ترافیک استان در سال ۹۹، با اشاره به اجرای طرح ترافیکی مرتبط با بیماری کرونا، طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا در هرمزگان، افزود: با اجرایی شدن این طرح در استان میزان تردد مسافرین و گردشگرانی که در ایام نوروز و تعطیلاتی که منتهی به سال نو کاهش چشمگیری داشته است.
وی اضافه کرد: با اجرایی شدن طرح ترافیکی مرتبط با پیشگیری بیماری کرونا در هرمزگان قریب به ۹۹ درصد در ترددهای دریایی و ۸۰ درصد تردد جاده‌ای در استان کاهش داشته است.
مدرس با اشاره به اینکه طرح ترافیکی پیشگیری از شیوع کرونا در هرمزگان با همکاری پلیس راه و راهور در حال انجام است افزود: در حوزه برخورد با خودروهای که بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از ستاد ملی مدیریت کرونا متخلف شناخته شده‌اند و همچنین عودت برخی از خودروها که مجاز به ورود به استان تشخیص داده نشده‌اند پلیس راه و راهور استان عملکرد خوب و قابل تقدیری داسته است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با اشاره به درخواست دانشگاه علوم پزشکی بر اساس اعلام وضعیت از شرایطی که پیشروی شیوع بیماری کرونا در استان هرمزگان و شهر بندرعباس، گفت: با توجه به نگرانی‌های این دستگاه در حوزه شیوع بیماری کرونا به ویژه در نیمه اول اردیبهشت ماه مقرر شد که بر اساس تصمیم گیری که در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گرفته خواهد شد طرح ترافیکی متناسب با آن در استان اجرایی شود.
مدرس خاطر نشان کرد: طرح ترافیکی با رویکرد پیشگیری از شیوع کرونا از اردیبهشت ماه همزمان با ابلاغ مصوبات این طرح از سوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در استان آغاز خواهد شد.
وی بیان داشت: پیش از اجرایی شدن طرح ترافیکی جدید در خصوص پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در استان در خصوص نحوی اجرای شدن آن اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت تا شهروندان از نحوی اجرای شدن این طرح آگاه شوند.
وی با اشاره به آمار فوتی‌ها و تصادفات جرحی طی ماه‌های گذشته، عنوان کرد: در حوزه تصادفات جاده‌ای و شهری در استان طی ماه اول
سال جاری کاهش چشمگیری وجود داشته که امیدوارم هرمزگانی‌های عزیز و تمامی هوطنان که به عنوان مسافر وارد استان خواهند شد با رعایت اصول ایمنی و قوانین راهنمایی رانندگی، حوادث فوتی و جرحی به حداقل برسد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:
شناسایی ۱۲ مورد جدید مبتلا به کوئید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در شناسایی ۱۲ مورد جدید مبتلا به کوئید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
به گزارش مهر، پرویز یزدان پناه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: از مجموع ۴۲۹ مورد جواب دریافت شده از آزمایشگاه‌های یاسوج، شیراز و تهران در روز پنجشنبه، ۱۲ مورد مثبت کرونا گزارش شده است.
وی با اشاره به پراکنش جغرافیایی افراد، ابراز داشت: از این تعداد،  ۷ نفر در شهرستان بویراحمد، دو نفر مربوط به شهرستان باشت، یک نفر در شهرستان کهگیلویه، یک نفر در شهرستان لنده و یک نفر در شهرستان دنا شناسایی شد.
وی ابراز داشت: در مجموع تعداد مبتلایان به کرونا در استان به
 ۳۲۵ نفر رسیده است.
یزدانپناه بر همکاری همه جانبه برای کنترل شیوع ویروس تاکید کرد و گفت: رعایت طرح‌های فاصله گذاری و پرهیز از فعالیت‌های غیر ضرور خارج از خانه به کاهش افراد مبتلا به ویروس و روند کنترلی آن کمک می‌کند.

رئیس پلیس راه ایلام :
آغاز اجرای برخورد با سرعت غیر مجاز در جاده های ایلام

رئیس پلیس راه استان ایلام از آغاز اجرای طرح شش روزه برخورد با تخلف سرعت غیر مجاز در جاده های برون شهری استان ایلام خبر داد.
سرهنگ رضا همتی زاده در گفتگو با مهر اظهار کرد: سرعت غیر مجاز مهمترین و شایع‌ترین عامل اصلی مرگ و میر در حوادث ترافیکی است.
وی گفت: هرچه سرعت وسیله نقلیه بیشتر شود چشم راننده در حد معمول موانع و خطرات پیش رو را به موقع دریافت نمی‌کند و احتمال انحراف و واژگونی خودرو بیشتر می‌شود و صدمات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.
رئیس پلیس راه استان ایلام یادآور شد: دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است پس رانندگان عزیز نباید کارهای عقب افتاده خود را با سرعت‌های غیر مجاز در جاده‌ها جبران کنند.
سرهنگ همتی زاده افزود: ماموران پلیس راه استان با استفاده از تمام تجهیزات در اختیار، با استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت سیار و ثابت ثبت تخلفات رفتارهای ترافیکی رانندگان را مورد رصد قرار داده و با رانندگان پرخطر بدون اغماض برخورد می‌کنند.
وی گفت: جاده‌های استان ایلام کوهستانی پرپیچ و خم هستند رانندگان باید با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا در صورت احساس خطر به موقع بتوانند واکنش درست انجام دهند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان:
حجم آب کانال‌های کشاورزی افزایش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از افزایش آبگذاری در کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، خرمی،  مدیرعامل شرکت  آب منطقه‌ای گیلان گفت: با توجه به افزایش حجم فعالیت‌های کشاورزان برای شخم و آماده سازی شالیزار‌ها،  حجم آب در کانال‌های آبیاری شبکه سفید افزایش داده شد.
او افزود: آبگذاری  در این کانال‌ها در تونل آب فومنات به میزان ۳۰، کانال راست سنگر به میزان ۶۷ و کانال چپ سنگر به میزان ۱۱۴ متر مکعب بر ثانیه افزایش یافته است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان،گفت: به دلیل احتمال افزایش حجم آب رودخانه‌ها و کانال‌های آبیاری برای پیشگیری از وقوع هر گونه حادثه، مردم از ورود به بستر و حریم رودخانه‌ها و کانال‌های آبیاری خودداری کنند.