گردشگران سالانه ایران ۵ میلیون نفر هستند

استاد دانشگاه تربیت مدرس گفت: میزان گردشگر خارجی ایران بر اساس آمار دستگاه‌های ذیربط حدود پنج میلیون نفر در سال است در حالی که گردشگران سالانه ترکیه بیش از ۴۰ میلیون نفر است.

 


استاد دانشگاه تربیت مدرس گفت: میزان گردشگر خارجی ایران بر اساس آمار دستگاه‌های ذیربط حدود پنج میلیون نفر در سال است در حالی که گردشگران سالانه ترکیه بیش از 40 میلیون نفر است.
به گزارش ایسنا، دکتر منوچهر فرج زاده در دهمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مقاله خود را با عنوان تبیین تدبیر ایجاد قطب‌های گردشگری طبیعی، علمی، فرهنگی، مذهبی و سلامت با محوریت مناطق و مراکز هویت‌ساز در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ارائه کرد.
وی که مقاله خود را در سالن شماره دو کنفرانس ارائه کرد، در توضیح مقاله اش گفت: گردشگری امروزه به عنوان مهمترین منبع درآمد بسیاری از کشور های جهان است به همین جهت برنامه ریزی گردشگری در دستور کار کشورهای جهان است که با اعمال تمهیدات لازم و ایجاد زیرساخت های گردشگری سعی در رونق گردشگری دارند. این موضوع موجب رقابت بین کشورها برای جذب هرچه بیشتر گردشگر شده است. از سوی دیگر مدیریت استراتژیک از الزامات اولیه برای توسعه گردشگری محسوب می شود، نبود این نوع مدیریت باعث می شود که نتوان به خوبی از مزایای گردشگری بهره مند شد و در مواردی موجب از بین رفتن سرمایه گذاری های صورت گرفته می شود. برای بررسی شرایط آتی در زمینه گردشگری الزاما باید سناریوهای مختلفی را مدنظر قرار داد و مدیریت راهبردی خود را بر این مبنا ساماندهی کرد.