تبلیغات انتخابات حداکثری و اجتماعات حداقلی باشد

روحانی در ستاد ملی کرونا:

تبلیغات انتخابات حداکثری و اجتماعات حداقلی باشد


رئیس‌جمهور با بیان اینکه تبلیغات انتخابات حداکثری و اجتماعات حداقلی باشد گفت: باید از صدا و سیما و فضای مجازی استفاده کنیم.
به گزارش  مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا طی سخنانی با تبریک فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و با اشاره به پیروزی مقاومت در سرزمین های اشغالی، اظهار داشت: ما در این ایام شاهد پیروزی بزرگ ملت فلسطین بودیم که پیروزی بسیار ارزشمندی بود.
وی افزود: در این ۱۰-۱۲ روزی که بین مردم مسلمان فلسطین و رژیم غاصب صهیونیستی یک جنگ تمام عیار اتفاق افتاده بود، برای اولین بار همه مردم فلسطین یکپارچه بودند و همه مردم کرانه غربی، غزه و اردوگاه‌هایی که در کشورهای دیگر بود همه یکپارچه بودند و این وحدت و پاسخ قاطعی که غزه به تجاوز رژیم صهیونیستی می داد، موفقیت بزرگی برای ملت فلسطین و تمام مسلمانان بود.
روحانی گفت: اگرچه ممکن است دستیابی به واکسن نیز ایده آل و صد درصد نباشد، اما همین واکسن نیز می تواند مانع خوبی برای مرگ و میر و حتی در صورت واکسیناسیون وسیع مانع گردش ویروس شود.
رئیس جمهور تصریح کرد: این ۱۵ ماه، ماه‌های آزمایش تاریخی برای ملت ها به ویژه ملت بزرگ ما بود که همراه با جنگ اقتصادی بود.کشوری که تحریم اقتصادی ندارد و می خواهد تجهیزات و واکسن خریداری کند به راحتی می تواند این کار را انجام دهد. اما کشور ما که تحریم است در این حوزه سختی های فراوانی داشته است.
وی افزود: مسئولیت سنگینی بر عهده ماست، حفظ جان مردم، مسئولیت اصلی ماست و از سوی دیگر انتخابات با مشارکت حداکثری مسئولیت دوم ماست که باید هر دو را در کنار هم قرار دهیم. یعنی هم جان مردم حفظ شود و هم انتخابات با شکوه برگزار شود و این در صورتی است که در هفته های اولیه خرداد، بیشتر پروتکل ها را رعایت کنیم.
رئیس جمهور اظهار داشت: دستگاه های نظارتی نیز حساسیت بیشتری برای تخلفات باید داشته باشند که بتوانیم انتخابات را در سلامت کامل به خوبی برگزار کنیم. به نظر من مشکل ترین زمان، دوران تبلیغات انتخاباتی است. البته در روز برگزاری انتخابات نیز باید مراعات کنیم و فاصله گذاری را رعایت و با افزایش زمان برگزاری انتخابات، شرایط را برای حضور مردم فراهم کنیم. یکی از تصمیمات مهمی که امروز گرفته شد، افزایش زمان برگزاری انتخابات است. همچنین وزارت کشور تصمیم گرفته صندوق ها را نیز افزایش دهد.