قالیباف: صیانت از چندجانبه‌گرایی از اولویت‌های مهم مجلس است

قالیباف: صیانت از چندجانبه‌گرایی از اولویت‌های مهم مجلس است

 

 


 رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مخالفت با یک‌جانبه‌گرایی و صیانت از چندجانبه‌گرایی از اولویت‌های مهم مجلس شورای اسلامی ایران است.
به گزارش ایرنا، محمد باقر قالیباف در افتتاحیه دومین کنفرانس مجمع پارلمانی سازمان همکاری‌های اقتصادی گفت: انتخاب هوشمندانه موضوع این نشست یعنی ارتقای مشارکت پارلمانی با هددف همگرایی منطقه‌ای، فرصت ارزنده‌ای است تا گام‌های بلندی را در این راستا برداریم.
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در سال‌های اخیر اقدامات شایسته‌ای برای توسعه همکاری‌های اقتصادی در چارچوب اکو صورت گرفته است. با این حال و با وجود اقدامات ارزشمند به عمل آمده در جهت ایجاد زیرساخت‌های آن لازم و نهادسازی متنوع در اکو در دستاوردهای حاصله، تناسبی با ظرفیت‌های بالقوه مشاهده نمی‌شود و امور به کندی جریان دارد.
قالیباف بیان کرد: مخالفت با یک‌جانبه‌گرایی و صیانت از چندجانبه‌گرایی از اولویت‌های مهم مجلس شورای اسلامی ایران است همچنین تلاش‌های جمعی کشورهای همسو برای تحقق یک نظام اقتصادی بین‌المللی عادلانه و غیرتبعیض‌آمیز و از آن طریق دستیابی به رشد اقتصادی، توسعه متوازن، رفاه و سعادت مردم حفظ ارزش‌ها و فرهنگ‌های ملی، دینی و کسب جایگاه مناسب در روابط بین‌المللی همواره مورد حمایت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بوده است.