تکلیف شوینده‌ها هم در سبد معیشتی روشن شد!

هر روز بر تعداد محصولات و کالاهای اساسی گران شده خانوار، افزوده می‌شود؛ در حالی‌که نتیجه طبیعی چنین افزایش‌هایی، کاهش خرید این نوع کالاها از سوی خانواده‌هاست، هر کالایی با هر شدتی که گران شود، خانواده آن‌را یا کم می‌خرد یا اصلا نمی‌خرد. خبر تازه گرانی در مورد افزایش ۵۰درصدی قیمت انواع شوینده است.

هر روز بر تعداد محصولات و کالاهای اساسی گران شده خانوار، افزوده می‌شود؛ در حالی‌که نتیجه طبیعی چنین افزایش‌هایی، کاهش خرید این نوع کالاها از سوی خانواده‌هاست، هر کالایی با هر شدتی که گران شود، خانواده آن‌را یا کم می‌خرد یا اصلا نمی‌خرد. خبر تازه گرانی در مورد افزایش 50درصدی قیمت انواع شوینده است. کالایی که در شرایط ویژه و بحرانی کروناویروس، از اهمیت خاصی برخوردار شد و در دوره طولانی پاندمی، مصرف این نوع کالاها افزایش یافت. گرچه ابتدا قرار بود این افزایش
 25 درصدی باشد، اما طبق روال، تولیدکنندگان، افزایشی 50 درصدی را اعمال کرده‌اند.  
پیش‌تررئیس انجمن صنایع شوینده گفته بود تولیدکنندگان محصولات شوینده با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، افزایش ۵۰ تا ۶۰درصدی محصولات خود را تقاضا کرده‌اند که ما در انجمن بر روی میزان افزایش قیمت‌ها در حال بررسی آن هستیم. که گویا نتیجه بررسی-بررسی چه چیزی دقیقا؟- موجب افزایشی تا این حد شده است. لاجرم همچنان که مردم هر روزِ خود را با برنامه کم یا حذف کردن کالاهای گران شده در
سبد معیشتی خود آغاز می‌کنند، در مورد شوینده‌ها نیز همین اقدام صورت خواهد گرفت و باید منتظر کارشناسانی باشیم که شروع به اطلاع‌رسانی در مورد شوینده‌های سنتی مانند صابون مراغه و حتی چوبک خواهند کرد!