خبـــــــر

۰

در تماس تلفنی با امیر سرلشکر موسوی؛
سلام و محبت رهبر انقلاب به فرمانده‌کل و کارکنان ارتش ابلاغ شد

 رییس دفتر فرماندهی معظم کل قوا، سلام و محبت رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا را به فرمانده کل ارتش و آحاد فرماندهان، کارکنان و خانواده‌های ارتش ابلاغ کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران،، سردارسرتیپ بسیجی محمد شیرازی» همزمان با روز ارتش در تماس تلفنی با امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش سلام و محبت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا(مدظله العالی) را به فرمانده کل ارتش و آحاد فرماندهان، کارکنان و خانواده‌های ارتش ابلاغ کرد.
رییس دفتر فرماندهی معظم کل قوا، در این گفت و گوی تلفنی اظهار داشت: فرمانده معظم کل قوا فرمودند «سلام من را به همه کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران برسانید»
سردار شیرازی در این ارتباط تلفنی خواستار ابلاغ سلام محبت آمیز رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی به آحاد کارکنان، فرماندهان و خانواده بزرگ ارتش شد.
 
ارتش آمریکا در واشنگتن در حالت آماده باش قرار گرفت
یک نشریه آمریکایی در گزارشی اختصاصی نوشت، بخشی از نیروهای نظامی ارتش در واشنگتن به حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند تا در صورت حاد شدن شیوع کرونا، سران ارتش و دولت را به جای امنی منتقل کنند.
به گزارش  فارس، با افزایش میزان ابتلا به ویروس کرونا در واشنگتن، ارتش آمریکا در این منطقه به حالت آماده‌باش قرار گرفت.
نشریه «نیوز ویک» در گزارشی اختصاصی در این زمینه نوشت، شماری از نیروهای آمریکایی در پایتخت این کشور آماده شده‌اند تا از این شهر در برابر حملات داخلی و خارجی محافظت کرده و در صورت لزوم، کاخ سفید و دیگر دفاتر کلیدی  دولت را تخلیه کنند.
این نیروها دستور دارند ادامه کار دولت را تضمین کرده و زمانی که شیوع ویروس کرونا در واشنگتن به مرز حاد برسد، مقامات ارشد دولت و ارتش را به موقعیت‌های امن و محرمانه منتقل کنند.
 
کاخ سفید: گروه هفت خواهان اصلاحات در سازمان بهداشت جهانی است
کاخ سفید در بیانیه ای مدعی شد که کشورهای گروه هفت به منظور اطمینان از ایفای نقش سازمان بهداشت جهانی خواهان اصلاحات در این سازمان هستند.
به گزارش  مهر، کاخ سفید می‌گوید که کشورهای عضو گروه هفت خواهان اصلاحات در سازمان بهداشت جهانی هستند.
کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشورهای عضو گروه هفت در راستای اطمینان از اینکه سازمان بهداشت جهانی نقش خود را به خوبی ایفا می‌کند خواهان اصلاحات گسترده در این سازمان هستند.
این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیش از این از بررسی توقف حمایت مالی واشنگتن از سازمان بهداشت جهانی خبر داده بود.
ترامپ که با انتقادات زیادی در خصوص نحوه مدیریت شیوع کرونا در آمریکا مواجه است سازمان بهداشت جهانی را به جانبداری از چین و اهمال در خصوص شیوع ویروس کرونا متهم کرد.
 
نشنال اینترست:
 کشتی جاسوسی آمریکا در خلیج فارس بر فعالیت موشکی ایران نظارت می‌کند

یک نشریه آمریکایی مدعی است نیروی هوایی ایالات متحده یک فروند کشتی جاسوسی نظامی را در خلیج فارس مستقر کرده تا به فعالیت‌های موشکی ایران اشراف داشته باشد.
به گزارش  فارس، نشریه «نشنال اینترست» در گزارشی ادعا کرد یک فروند کشتی جاسوسی ارتش آمریکا برای نظارت بر آزمایش‌ها و پرتاب‌های موشکی ایران در خلیج فارس مستقر است.
به نوشته نشنال اینترست، این کشتی نظامی که «یو.اِس.اِن.اِس اینوینسیبل» نام دارد، یک شناور ۶۸ متری با وزن ۲۸۰۰ تُن است که به مرکز فرماندهی «سی‌لیفت» نیروی دریایی آمریکا تعلق داشته و چندان هم در کانون توجهات نیست.این نشریه با بیان اینکه ظاهر و نام کشتی اینوینسیبل در واقع اهمیت چندانی ندارد بلکه محتویات آن است که مهم است، نوشت: «یک رادار پیچیده دوگانه باند x و s با نام "گِرِی استار" در آن قرار دارد که متعلق به نیروی هوایی [ارتش آمریکا] است».
 
 تشکیلات خودگردان فلسطین:
از آمریکا کمک مالی دریافت نمی‌کنیم

تشکیلات خودگردان فلسطین دریافت هرگونه کمک مالی از سوی دولت آمریکا برای مبارزه با کرونا را تکذیب کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی، تشکیلات خودگردان فلسطین دریافت هرگونه کمک مالی از سوی دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا برای مبارزه با کرونا را تکذیب کرد.
«ابراهیم ملحم»، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانسی مطبوعاتی هرگونه حمایت مالی از سوی ایالات متحده را رد و اعلام کرد نیازی به این کمک مالی نیست.
وی گفت: «ما هیچ کمکی از آمریکا دریافت نکردیم و هیج ارتباطی با دولت این کشور نداشته و نیازی هم به این کمک نداریم.»
 
ارتش فرانسه: ۹۴۰ نفر از ۲۳۰۰ خدمه ناو «دوگل» به کرونا مبتلا شده‌اند
 ارتش فرانسه از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در بین خدمه ناو هواپیمابر شارل دوگل خبر داد.
به گزارش  فارس، منبعی نظامی در ارتش فرانسه اعلام کرد که قریب به نیمی از خدمه و نظامیان ناو هواپیمابر «شارل دوگل» کرونا گرفته‌اند.
شبکه روسیا الیوم به نقل از مسئول هیأت سلامت نظامیان در ارتش فرانسه، نوشت که ۹۴۰ نفر از ۲۳۰۰ خدمه این ناو به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.وزارت دفاع فرانسه پیشتر طی دو هفته گذشته از شیوع کرونا در این ناو خبر داده بود که در آخرین بار، بعد از تست بر روی شماری از خدمه، آزمایش ۵۰ تن از آن‌ها مثبت شد.