ملت آمدند؛ حالا وقت عمل به وعده هاست

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری علی رغم مشکلات اقتصادی فراوان در کشور و گلایه هایی که وجود داشت، با مشارکت قابل قبول ملت برگزار شد. در حالی که برخی تصور می کردند

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری علی رغم مشکلات اقتصادی فراوان در کشور و گلایه هایی که وجود داشت، با مشارکت قابل قبول ملت برگزار شد. در حالی که برخی تصور می کردند
نارضایتی های اقتصادی در کنار ناکارآمدی ها و جنگ روانی دشمنان ایران برای تحریم انتخابات و همچنین سایه افکندن چالش بزرگی چون کرونا مردم را از صحنه دور خواهد کرد، اما این ملت ایران بود که دوباره سربلند ظاهر شد و برای از دست ندادن آرمان جمهوریت و حق انتخاب باز هم صندوق رای را برگزید.
حال باید به آینده پیش رو فکر کرد و تصمیمات بزرگی را برای بیرون آوردن کشور از چاه مشکلات گرفت.
 بر کسی هم پوشیده نیست که اولویت نخست کشور بحران های اقتصادی سایه افکنده بر زندگی قاطبه مردم است. چالش هایی نظیر بیکاری، فاصله طبقاتی، تورم و مسکن، مصائبی است که بخش اعظمی از جامعه ایران را آزار می دهد و حل این مشکلات عظم همه جانبه ای را می طلبد.
 اگر چه باید در نظر گرفت با توجه به شرایط کنونی کشور نمی توان انتظار داشت که تمامی این چالش های عظیم به طور کامل حل و فصل شوند اما کم کردن این مشکلات قطعا در توان نهاد دولت است. بنابراین از رئیس جمهور منتخب و دولت بعدی باید این انتظار و مطالبه را داشت تا هر چه سریع تر گام هایی سریع برای کم کردن فشارها بردارند.
فراموش نکنیم که وعده های رئیس جمهور منتخب و سایر کاندیداها در زمان تبلیغات، مسائل، شعارها و وعده های اقتصادی بود و این خود نشان گر این است که دال مرکزی مطالبات مردم از سوی جریان های سیاسی به درستی شناخته شده است.
حالا ضرورت دارد که با توجه به همراهی ملت در این شرایط سخت و با وجود تمامی تنگناها، دولت بعدی وعده های خود را فراموش نکند و به آنها جامه عمل پوشاند. زیرا حرکت در خلاف مسیر
وعده های داده شده موجب از دست رفتن سرمایه اجتماعی نظام سیاسی و اعتماد عمومی خواهد شد و این به منزله تعمیق بحران در کشور
 است.
 بنابراین با توجه به شرایط فعلی، منافع ملی ایجاب می کند که همه قوا و نخبگان سیاسی در جهت نیل به اهداف دولت بعدی و بهبود زندگی مردم همراه شوند تا افزایش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی به دست آید.
 اگر چه این نباید به معنای چشم پوشی از ضعف ها و نقایص دولت سیزدهم تفسیر شود زیرا همراهی کورکورانه و بدون منطق موجب تعمیق پدیده شوم رانتخواری و فساد خواهد
 شد.
 انتقادات مشفقانه در کنار حمایت از دولت و اقدامات صحیح آن برای بهبود شرایط اقتصادی و وضع زندگی قاطبه مردم، مسیری است که باید پیموده شود. امیدواریم رئیس جمهور منتخب ملت از این آزمون دشوار سربلند بیرون آید.