سامانه۲۰۲۰ نقطه تماس برای حل مشکلات مخابراتی است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران:

مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره اینترنت ثابت، میزان رضایتمندی مشتریان از این شرکت و... موضوعاتی را بیان کرد.

اصفهان-افسانه خدایی
مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره اینترنت ثابت، میزان رضایتمندی مشتریان از این شرکت و... موضوعاتی را بیان کرد.
در شرایط کرونایی که اغلب آموزش‌ها و کار‌هایی که مردم انجام می‌دهند مجازی شد، اهمیت اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بیش از پیش حس شد. سرعت اینترنتیکی از مسائلی است که همیشه مهم بوده و در این شرایط اهمیتش چندین برابر شد. شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت، سعی دارند تا خدمات خوبی را در اختیار مشتریان و کاربران قرار دهند و با همین امکانات و خدمات خوب مشتریان بیشتری را برای سرویس‌های خود جذب کنند.
 مشترکان میلیونی باند پهن مخابرات
یکی از شرکت های ارائه دهنده اینترنت در کشور ما شرکت مخابرات ایران است که با ارائه اینترنت ثابت باکیفیت و سرعت مناسب و خوب توانسته جای خود را در منازل ایرانیان در سراسر کشور باز کند.
مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره میزان مشترکان اینترنت ثابت در این شرکت و رضایتمندی آنان گفت:" ما در خدمات باند پهن، حدود ۵ میلیون و پانصد هزار مشترک داریم. ۵۵ درصد از سهم بازار اینترنت در کشور در اختیار شرکت مخابرات است. ۱۷ شرکت FCP نیز۴۵درصد از سهم این بازار را دارند.تعداد مشترکان ما، در سال گذشته رشد داشته و در همین دوماهه ابتدایی سال جدید نیز در تعداد مشترکان رشد داشتیم. استقبال مردم از شرکت مخابرات رو به افزایش است، البته ما اعتقاد داریم که همه کسانی که در این صنعت هستند باید سود ببرند، از اینکه شرکت‌هایFCP دیگر که زیرساختشان از سمت مخابرات تامین می‌شود هرچه خدمات بیشتری به مردم بدهند ما خوشحال می‌شویم. ما زیرساخت‌ها را در اختیار شرکت‌ها گذاشتیم و رقابتی با آن‌ها نداریم.
رضایتمندی مشتریان یکی از مهمترین موضوعات در مخابرات است
سلطانی درباره اقداماتی که برای افزایش رضایت مشتریان در این چندماه داشتند نیز گفت:" رضایت مشتریان برای ما خیلی ارزشمند و مهم است. در این باره می‌توان به یکسان‎سازی سیستم پاسخگویی مرکز تماس ۲۰۲۰ در ۲۴ استان، به نام سیستم کشوری آیوین که به منظور ایجاد تجربه یکسان در مشتریان در سراسر کشور راه اندازی شده است اشاره کرد که پایش وضعیت مرکز تماس ۲۰۲۰ در کشور با برگزاری جلسات مستمر ماهیانه و بررسی گزارش‌های ماهیانه و شناسایی فرصت‌های بهبود خدمات. به کارگیریDLMO، به منظور تنظیم خودکار تنظیمات خط مشتریان و برگزاری جلسات رضایت مشتری با هدف بررسی تماس‌های مشتریان با مرکز ۲۰۲۰ جزو کارکردهای آن است."
وی در ادامه افزود:" ما تماس‌هایی که از سمت مردم با این مرکز گرفته می‌شود و مشکلاتی که می‌گویند را تحلیل می‌کنیم و روی این تحلیل‌ها اقدام و پیگیری‌های مستمری داریم. کار‌های زیادی برای رضایتمندی مشتریان انجام شده و در حال انجام است. ما در حال حاضر تقریبا میانگین زمان انتظار مشتری برای صحبت با اپراتور در کشور و حتی در تهران را به کمتر از ۶۰ ثانیه رساندیم.
در برخی از استان‌ها ۵ ثانیه است و این موضوع برای ما خیلی مهم و ارزشمند است و ما در حال نزدیک شدن به استاندارد و حتی بهتر از آن هستیم. در تهران در زمان شلوغی، میانگین زمان انتظار حدودا ۱۲۰ ثانیه است که در تلاش برای کاهش این عدد هستیم. سطح سرویس ما در تهران ۶۹ درصد و در برخی از استان‌ها ۹۹ درصد است. "
 همکاری مخابرات با همه شرکت‌های حوزه ICT
مدیرعامل شرکت مخابرات در ادامه گفت: ما زیرساخت همه شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت اعم از ثابت و همراه را در اختیارشان می‌گذاریم. ما افزایش سرویس دهی به همه اپراتور‌ها را در دستور کار داریم و تفاهم نامه‌هایی هم امضا کردیم و قصد هم افزایی و همکاری داریم. ما می‌خواهیم به عنوان شرکت اصلی رشد کنیم تا بقیه شرکت‌ها هم رشد و توسعه پیدا کنند. سیاست ما همکاری با تمامی شرکت‌های حاضر در صنعت است.