تعریف پست سازمانی برای۲۵ درصد اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها

وزیر علوم:

وزیر علوم از تعریف پست سازمانی برای۲۰ تا ۲۵ درصد اعضای هیأت علمی در دانشگاه ها خبر داد و گفت: در بازنگری و اصلاح آیین نامه جدید می‌توان برای اعضای هیات علمی پست سازمانی تعریف کرد.

تعریف پست سازمانی برای۲۵ درصد اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها

وزیر علوم از تعریف پست سازمانی برای۲۰ تا  ۲۵ درصد اعضای هیأت علمی در دانشگاه ها خبر داد و گفت: در بازنگری و اصلاح آیین نامه جدید می‌توان برای اعضای هیات علمی پست سازمانی تعریف کرد.
به گزارش ایسنا، دکترمنصور غلامی در جلسه ۳۵۷ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در اسفندماه، وزارتین علوم و بهداشت موظف شده‌اند آیین‌نامه ارتقا را پیشنهاد و بازنگری کرده و آن را در شورا به تأیید و تصویب برسانند.
وزیر علوم افزود: با توجه به اینکه مراکز بزرگی از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به لحاظ تخصص و تنوع رشته‌ای وجود دارد، تقریباً از اواخر فروردین ماه کار شروع و پیگیری‌ها آغاز شد و نظرخواهی‌های جامعی از اقشار مختلف و متخصصان و اعضای هیات علمی به عمل آمد و جمع‌بندی‌هایی انجام گردید. رویکرد وزارت بهداشت به این موضوع طبعاً تخصصی‌تر بوده است و در این زمینه همکاری‌هایی با وزارت علوم داشته است. در عین حال نکته این است که باید گزارش‌ها تلفیق شود، چرا که یک آیین‌نامه ارتقا وجود دارد و نباید چارچوب‌ها متفاوت باشد.
وی ادامه داد: علت اینکه فرصت کمی برای ارائه مجموعه تهیه شده وجود داشت، این بود که پیش‌بینی در زمینه مدیریت زمان برای تهیه پیشنهادها با دقت همراه نبود و ما تلاش داشتیم کل اعضای دخیل در تدوین آیین‌نامه را به جلسه بیاوریم تا نظرات بهتر و دقیق‌تری دریافت شود.
دکتر غلامی  بیان کرد: آنچه در پیش‌نویس
 آیین نامه ارائه شده، پس از اعمال نظرات و پیشنهادات و تلفیق مباحث براساس نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی تبدیل به آیین‌نامه ارتقا می‌شود. حتما در اولین فرصت جلسه‌ای با دانشگاه آزاد اسلامی ترتیب داده می‌شود تا نظرات و دیدگاه‌ها و پیشنهادهای آنان اعمال شود.
وزیر علوم خاطر نشان کرد: نکته دیگر اینکه مأموریتی برای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه وجود دارد و در حال اجراست. بازدهی بیشتر باید در آیین‌نامه مدنظر قرار گیرد و بهبود و توسعه مأموریت‌ها باید در دستور کار باشد. در این بازنگری تلاشمان این است که برای بهبود و رفع نقدها به آیین‌نامه قبلی، پیشنهاداتی ارائه شود.
به گفته وی، در تشکیلات دانشگاه‌ها باید پست سازمانی تعریف شود که هر وقت این پست خالی از نیرو شد، نفر دیگری جایگزین آن شود. می‌توان۲۰ تا ۲۵ درصد تعداد اعضای هیأت علمی را به صورت پست سازمانی تعریف کرد.