یک میلیون واکسن جدید، امروز وارد کشور می‌شود

واعظی در حاشیه جلسه دولت:

یک میلیون واکسن جدید، امروز وارد کشور می‌شود

یک میلیون واکسن جدید، امروز وارد کشور می‌شود

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: امروزیک میلیون دوز واکسن جدید وارد کشور خواهد شد و فکر می‌کنم تا پایان تیر بین ۶ تا ۹ میلیون دوز دیگر از خارج وارد کنیم.
به گزارش  مهر، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور  در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از مردم که با همه جوسازی‌ها و فضاسازی‌هایی که رسانه‌های معاند و برخی کشورها علیه انتخابات داشتند و عده‌ای نیز در داخل با عنوان تحریم انتخابات همراهی کردند، با حضور در انتخابات کار بزرگی انجام دادند، اظهار داشت: سپاسگزاریم که به مردم به ندای رهبرشان پاسخ دادند.
 یک میلیون واکسن جدید، امروز وارد کشور می‌شود
وی افزود: هفته گذشته یک میلیون دوز واکسن به کشور رسید و ما بلافاصله براساس همان برنامه‌ای که از قبل داشتیم و متوقف شده بود، واکسیناسیون را ادامه دادیم.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: امروز یک میلیون دوز دیگر وارد کشور خواهد شد و فکر می‌کنم تا پایان تیر بین ۶ تا ۹ میلیون دیگر از خارج وارد کنیم.
واعظی با بیان اینکه دو واکسن کوبرکت و کوپاستور، همه مراحل آن طی شده است، گفت: ما هرچه
شرکت های داخلی تولید کنند را استفاده می‌کنیم.
وی ادامه داد: واکسن‌های دیگری که در فاز دوم هستند تا الان به خوبی پیش می‌رود و امیدواریم بزودی دو واکسن دیگر، به واکسن‌های قبلی داخلی اضافه شود. یکی از شرکت‌های ایرانی همه کارهای کشت واکسن روسی را انجام داده است و از دو هفته آینده این واکسن هم به مرحله توزیع می‌رسد.
 برای مرحله دوم واکسیناسیون، واکسن برای همه وجود دارد
رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: ما در تمام استانها با پیامکی که به مردم دادیم، آنها را برای تزریق دوز دوم واکسیناسیون دعوت کردیم اما متاسفانه فقط در تهران، تعدادی بدون اینکه پیامک برای آنها رفته باشد، به مراکزی که دوز اول را زده بودند مراجعه کردند.
واعظی گفت: طی دو روز گذشته وزارت بهداشت اعلام کرد که مردم خودشان نیایند چراکه واکسن برای مرحله دوم، به اندازه کافی برای همه وجود دارد.
 هیات دولت با اجازه مادر برای افتتاح حساب به نام اطفال موافقت کرد
هیات دولت، با لایحه پیشنهادی معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهور درخصوص «اجازه مادر برای افتتاح حساب بانکی به نام اطفال» موافقت کرد.
به گزارش  «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت» براساس لایحه مصوب هیات وزیران که با هدف کلان حمایت از نقش و جایگاه مادری و منافع عالیه کودکان و مرتفع نمودن محدودیت قانونی پدیدآمده برای مادران در افتتاح انواع حساب های بانکی برای اطفال و برداشت از آن تهیه و تدوین شده، مادر
می تواند به نام فرزند صغیر خود حساب های بانکی افتتاح کند. حق برداشت از این حساب‌ها نیز تا رسیدن صغیر به سن ۱۸ سال تمام شمسی فقط با مادر
 است.