شیوه‌نامه اجرایی فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت داخل و خارج ابلاغ شد

از سوی سازمان امور دانشجویان؛

شیوه‌نامه اجرایی فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت داخل و خارج ابلاغ شد


شیوه‌نامه اجرایی فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت دانشجویان در داخل و خارج کشور با تصویب شورای مرکزی بورس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.
به گزارش مهر، شیوه نامه اجرایی فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت دانشجویان در داخل و خارج کشور با تصویب شورای مرکزی بورس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم به دانشگاه‌ها ابلاغ شد. متن کامل این
شیوه نامه به شرح زیر است:
این شیوه‌نامه (دستورالعمل اجرایی) به استناد آئین‌نامه فرصت پژوهشی کوتاه مدت دانشجویان دوره دکتری داخل به شماره ۲۵۷۲۰۷/۴ مورخ ۰۳/‏۰۲/‏۱۳۹۳‌ و در راستای اجرای مصوبه مورخ ۱۰/۱۰/ ۱۳۹۹ شورای مرکزی بورس، مبنی بر واگذاری بیشتر اختیارات حوزه ستادی وزارت به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تدوین و بر اساس آن نحوه ارائه تسهیلات فرصت مذکور به متقاضیان واجد شرایط، نحوه تسویه حساب و همچنین نحوه لغو تعهدات دانشجویان بهره‌مند از تسهیلات فوق، توسط دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و یا سازمان امور دانشجویان، تعیین می‌گردد.
تعداد سهمیه تسهیلات فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت داخل و خارج از کشور هر یک از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، هر ساله با توجه به تعداد دانشجویان ورودی دکتری تخصصی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، نیاز آنها و همچنین منابع مالی موجود، توسط اداره کل بورس و اعزام دانشجویان تعیین و با تأیید شورای مرکزی بورس تخصیص و به آنان اعلام می‌شود. بر این اساس از محل اعتبارات سازمان امور دانشجویان، اعتبار لازم در قالب کمک به حساب دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی واریز می‌شود تا بر اساس سهمیه تخصیصی، مفاد این شیوه‌نامه و همچنین اولویت‌های در نظر گرفته شده از طرف دانشگاه‌ها به دانشجویان متقاضی واجد شرایط پرداخت گردد.