ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان ۵ برابر شد

ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان ۵ برابر شد



یکی از مهمترین مشکلات در حوزه متوفیان بیماران کرونایی تاخیر در زمان مراجعه بیماران بوده که خیلی مهم است که در این زمینه وحدت رویه داشته باشیم و به مردم سیستان و بلوچستان بگوییم که در صورت ایجاد علائم کرونا به مراکز درمانی مراجعه کنند.سخنگو و مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: تعداد مبتلایان کرونا در ۲ موج قبلی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر بود ولی در این موج جدید به یک‌هزار و ۵۰۰ نفر یعنی پنج برابر تعداد موارد مثبت قبلی است. به گزارش ایرنا دکتر محمدعباسی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: طبیعی است که وقتی آمار موارد مبتلا به کرونا بالا باشد تعداد موارد نیازمند بستری و بیماران بدحال به این نسبت افزایش یابد.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش پنج برابری ورود و مراجعات به بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان از نظر شاخص فوت به بستری و شاخص فوت به جمعیت هنوز به متوسط کشوری نرسیده‌ایم.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: حوزه رسانه در فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی و در زمینه انعکاس دستاوردهای نظام سلامت دارای اهمیت است چون نظام سلامت مجموعه پیچیده‌ای محسوب می‌شود که بهداشت و درمان یکی از اجزای آن بوده و سیستم رسانه و فرهنگی نیز جزو اجزای اصلی این نظام است.