همکاری شهروندان با اجرای مرحله دوم غربالگری کرونا

فرماندار اسلامشهر خواستار شد:

فرماندار اسلامشهر با اشاره به آغاز اجرای مرحله دوم غربالگری کرونا با هدف شناسایی مبتلایان و ناقلان ویروس کرونا خواستار همکاری مردم جهت اجرای مناسب این طرح شد.



فرماندار اسلامشهر با اشاره به آغاز اجرای مرحله دوم غربالگری کرونا با هدف شناسایی مبتلایان و ناقلان ویروس کرونا خواستار همکاری مردم جهت اجرای مناسب این طرح شد.
مسعود مرسلپور که در جلسه ستاد مقابله با ویرس کرونا شهرستان سخن می گفت با بیان مطلب فوق اظهار داشت: تاکنون افراد مسن، مبتلایان به بیماریهای مزمن و زنان باردار تحت پوشش مرحله دوم غربالگری کرونا قرار گرفتند و در حال حاضر تماس با سایر ساکنان شهرستان آغاز شده است.
وی ضمن قدردانی از اقدامات جهادی مدیریت و کارکنان شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان امام رضا (ع) از زمان شیوع ویروس کرونا در اسلامشهر گفت: شبکه بهداشت و درمان موفق شد با ایجاد هماهنگی مناسب
 بین بخشی در شهرستان اقدامات ارزشمندی جهت پیشگیری، مقابله، رصد، کنترل و مدیریت میدانی بیماری کووید- 19 در شهرستان انجام دهد.
مرسلپور با بیان اینکه از ابتدای اسفند تاكنون ۳۷۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان امام رضا(ع)بستری شده اند ادامه داد: با تلاش شبانه روزی کادر درمانی و پزشکی این بیمارستان ۸۳/۵  درصد این بیماران از جمله یک بیمار دو ساله و پیرمرد 101 ساله با بهبودی کامل از این بیمارستان ترخیص شدند.فرماندار اسلامشهر تصریح کرد: 20 نفر از پرستاران و پرسنل بیمارستان امام رضا(ع) و 5 تن از پزشکان این بیمارستان نیز به ویروس کرونا مبتلا شدند که بحمدا... همگی آنان بهبود یافتند.
وی در ادامه با بیان اینکه در روزهای اخیر مردم کمتر نکات بهداشتی را رعایت می کنند افزود: شستن دستها، زدن ماسک در محافل عمومی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی باید مورد توجه همگان باشد.
رییس ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان بر ضرورت استفاده کلیه کارکنان ادارات اسلامشهر از ماسک تاکید کرد و گفت: ثبت نام از
دانش آموزان در مدارس باید با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی انجام شود و بخشداری ها، شهرداری ها و سایر دستگاه های ذیربط نیز باید بر مبنای نظر شبکه بهداشت و درمان تبلیغات محیطی و آگاهی بخشی به مردم در سطح شهرها و روستاها را ادامه دهند.