همگرایی و اتحاد، نیاز مبرم والیبال

شرایطی که تیم ملی والیبال با آن مواجه شده ممکن است بر عملکرد این تیم در المپیک تاثیر گذار باشد و همین امر ایجاب می کند که در فاصله کم باقی مانده تا آغاز این رقابت ها تدابیری اساسی برای دور کردن حاشیه ها صورت گیرد.


شرایطی که تیم ملی والیبال با آن مواجه شده ممکن است بر عملکرد این تیم در المپیک تاثیر گذار باشد و همین امر ایجاب می کند که در فاصله کم باقی مانده تا آغاز این رقابت ها تدابیری اساسی برای دور کردن حاشیه ها صورت گیرد.
خط خوردن یکی از ملی پوشان سابق و صحبت علیه سرمربی تیم و متعاقبا پاسخ های تند سرمربی باعث شده که همچنان تیم ملی درگیر حاشیه باشد و مدیریت منفعلانه فدراسیون هم در شعله ور شدن حاشیه ها بی تاثیر نبوده است.
باید در نظر داشت که نتایج ضعیف ایران در لیگ ملت ها خود به خود بازیکنان را از نظر روحی دچار مشکل کرد و حالا این صحبت های تند و حاشیه سازی ها قطعا موجب تعمیق مشکلات و دور شدن تیم از موفقیت خواهد شد.
در شرایط سخت مالی و در مقطعی که هزینه های دلاری بابت استخدام سرمربی با کیفیت خارجی صورت گرفته باید مدیریت بهتری روی این تیم صورت بگیرد و این انتظار زیادی از فدراسیون  نیست.
برای تیم ملی از بودجه دولتی هزینه شده و ضرورت دارد که برای جلوگیری از هدررفت آن اقدامات اساسی انجام شود. علاوه بر این، تیم ملی که از نظر کیفیت فنی و نیروی انسانی در یکی از بهترین دوران خود به سر می برد، امید یک ملت به شمار می رود و نباید نسبت به مسائل اطراف آن بی تفاوت بود.
نباید از یاد برد که این المپیک دوره ای است که برخی از  ستاره های ایران به پایان دوران بازی خود می رسند و با تغییر نسل اساسی در تیم ملی شاید دوران درخشش والیبال ایران هم سر برسد.
همین امر مشخص می کند که المپیک توکیو تا چه اندازه حساس است و انتظار داریم که در فاصله یک هفته ای تا آغاز این پیکارها حاشیه ها کاهش پیدا کند.
همیشه از روند رو به رشد و توسعه والیبال به عنوان الگویی برای دیگر رشته های ورزشی یاد شده است و نباید این مسیر رو به موفقیت در بزنگاه ها دچار خدشه شود.
 پس منافع ملی و حتی فردی ایجاب می کند که فدراسیون، سرمربی و بازیکنان به سمت همگرایی و اتحاد بیشتر حرکت کنند زیرا موفقیت در المپیک به منزله ارتقای جایگاه بازیکنان و کادر فنی و والیبال ایران از هر لحاظ است. با توجه به اینکه سرمربی روس هم بعد از المپیک توکیو از تیم ملی جدا می شود و دورنمایی برای ادامه همکاری وجود ندارد، می توان این خواسته را از همه داشت که برای مدتی کوتاه اختلافات را فراموش کنند تا بتوان به افتخاری تاریخی در رقابت های بزرگی چون المپیک دست یافت.