وزیر علوم:
وزیر علوم با بیان اینکه منتظر دستور وزارت بهداشت برای واکسیناسیون دانشجویان هستیم، گفت: درباره بازگشایی دانشگاه ها به صورت حضوری تصمیم گیری نهایی با ستاد ملی کرونا است.

وزیر علوم با بیان اینکه منتظر دستور وزارت بهداشت برای واکسیناسیون دانشجویان هستیم، گفت: درباره بازگشایی دانشگاه ها به صورت حضوری تصمیم گیری نهایی با ستاد ملی کرونا است.
به گزارش مهر، محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره اینکه با کرونا چکار میکنید گفت: بالاخره با کرونا میسازیم و سعی میکنیم پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنیم و از ستاد ملی کرونا برای مدیریت وزارت علوم تبعیت کنیم.
تصمیم گیری برای بازگشایی دانشگاهها با ستاد کرونا است
وزیر علوم درباره تصمیم گیری در خصوص بازگشایی دانشگاهها و اینکه به چه نحوی باشد افزود: تصمیم گیری نهایی با ستاد ملی کرونا است ما نیز موظف هستیم از تصمیمات ستاد تبعیت کنیم. البته در دانشگاهها بخش دانشجویان تحصیلات تکمیلی، کارشناسی ارشد و دکتری برای رسالهها و پایان نامههای خود کار آزمایشگاهی، میدانی و کارگاهی داشتند و پروپوزال آنها تصویب شده است، حضور داشتند و امکانات لازم داشتند تا پایان نامههای خود را پیگیری کنند.وی ادامه داد: در خصوص بازگشایی و از سرگیری آموزشهای دانشگاهی به صورت حضوری منتظر هستیم ستاد ملی کرونا تصمیم خود را اعلام کند تا براساس آن عمل کنیم.
وی درباره زیرساختهای آموزش مجازی در دانشگاهها ادامه داد: خوشبختانه طی چند ترم گذشته آموزش به صورت مجازی پیگیری شده است و بسترهای نرم افزاری و سخت افزاری آن توسعه یافته و تجربه بسیار خوبی در زمینه آموزش مجازی برای آینده و پسا کرونا است.
وی با اشاره به واکسیناسیون اساتید و کارمندان نیز گفت: اکثر اعضای هیأت علمی دانشگاهها و یاوران علمی (کارمندان) واکسینه شدهاند و منتظر دستور وزارت بهداشت برای واکسیناسیون دانشجویان هستیم بعد از واکسینه شدن دانشجویان میشود درباره نحوه آموزش در سال تحصیلی جدید تصمیم گرفت البته تصمیم با وزارت بهداشت است.
زلفی گل در بخش دیگری از سخنانش با توجه به ایجاد تحول در وزرت علوم و اینکه چه ضرورتی دارد خاطرنشان کرد: در وزارت علوم چهار دهه گذشته و در هر دهه اتفاقات خوبی صورت گرفته است دهه اول دهه ترویج علم بوده و دهه دوم با تدریس دورههای دکتری در سال ۱۳۶۵ دهه تولید علم شکل گرفت و دهه سوم استانداردسازی و استاندارد پذیری در زمینه پژوهش شکل گرفت، سیستم نمایه سازی تولیدات علمی مطرح شد به ویژه پایگاه استنادی جهان اسلام، در دهه چهارم این سوال مطرح شد که تولیدات علمی چه نفعی برای مردم و جامعه دارند در این دوره پارکهای علم و فناوری، مراکز رشد، معاونت علمی شکل گرفت و امروز این سوال مطرح است که چکار کنیم نقش دانشگاهها در مدیرت جامعه پررنگتر باشد؟
وزیر علوم ادامه داد: برای رسیدن به این هدف راهی جز این نداریم که تحول ایجاد کنیم، باید نوع نگاه به دانشگاه وموسسات آموزش عالی را تغییر بدهیم سیستمهای مدیریتی سنجشی و انگیزشی وزارت علوم و دانشگاهها را به گونهای بازنگری کنیم که بتوانیم از پیشرفت علمی که داشتهایم، صیانت کرده و آن را ارتقا دهیم و بخشی از پتانسیل آموزشی و پژوهشی دانشگاهها را به سمت نیاز جامعه سوق دهیم نتیجه آن باعث جهش تولید شود که برای آن نیز برنامه داریم و سعی میکنیم سیستم ایجاد کنیم.