واکسن کرونا به متولدان ۱۳۶۵ و قبل آن در آذربایجان‌غربی تزریق می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

واکسن کرونا به متولدان ۱۳۶۵ و قبل آن در آذربایجان‌غربی تزریق می‌شود

واکسن کرونا به متولدان ۱۳۶۵ و قبل آن در آذربایجان‌غربی تزریق می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت:واکسن کرونا به متولدان سال‎های ۱۳۶۵ و قبل از آن در استان تزریق می‏شود که می‏تواند زمینه تسریع واکسیناسیون را فراهم کند.
جواد آقازاده در گفتگو با مهر در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان اظهار کرد: با توجه به تصمیم جدید وزارت بهداشت، افرادی که ۳۵ سال و بیشتر دارند، می‌توانند بعد از ثبت نام در سایت salamat.gov.ir به مراکز واکسیناسیون در آذربایجان غربی مراجعه کرده و دز اول واکسن کرونا را تزریق کنند.
وی با بیان اینکه با این روند، امیدوار هستیم که واکسیناسیون در آذربایجان غربی شتاب بیشتری بگیرد، ادامه داد: این دانشگاه از ابتدای واکسیناسیون تاکنون هیچ‏گونه ذخیره واکسنی نداشته و به صورت به‌روز سهمیه واکسن خود را به گروه‌های سنی مشمول تزریق کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی اضافه کرد: در حال حاضر واکسن برکت موجود است و از روزهای آتی به ترتیب واکسن‌های آسترازنکا و سینوفارم به دوزهای واکسیناسیون دانشگاه اضافه خواهد شد.
آقازاده در خصوص واکسیناسیون اقشار مختلف گفت: واکسیناسیون توسط دانشگاه و نیروهای
آموزش دیده از طرف دانشگاه و به کمک مسئولین مشاغل مختلف در خصوص تأمین فضای فیزیکی انجام خواهد شد.
وی از همکاری دانشگاه‌های ارومیه و آزاد در واکسیناسیون دانشجویان و اعضای هیات علمی و دانشگاه غیر انتفاعی آذر آبادگان که مسئولیت واکسیناسیون تمام دانشگاه‌های غیر انتفاعی را بر عهده دارد ابراز رضایت کرد و گفت: تزریق دز دوم واکسن برکت و آسترازنکا از ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ آ غاز شده و از ۱۵ شهریور هم تزریق دوز دوم واکسن سینوفارم اضافه شده است.
وی خاطر نشان کرد: به منظور کاهش تجمعات در مراکز واکسیناسیون تصمیم بر آن شد مراکز واکسیناسیون شقایق و خودرویی ۱ به صورت
شبانه روزی و بیست و چهار ساعته ارائه خدمت نمایند و ابراز امیدواری کرد در جهت کنترل بیماری کرونا تمام همشهریان واکسینه می‌شوند.