لزوم بازنگری و تغییر برخی قوانین و رفتارها به نفع زنان و خانواده

محسنی اژه‌ای تاکید کرد؛

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر این که همه باید حامی حقوق و حافظ کرامت زنان باشند، بر لزوم بازنگری و تغییر برخی رویکردها، رفتارها و قوانین به نفع زنان و خانواده تأکید کرد.

لزوم بازنگری و تغییر برخی قوانین و رفتارها به نفع زنان و خانواده

 

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر این که همه باید حامی حقوق و حافظ کرامت زنان باشند، بر لزوم بازنگری و تغییر برخی رویکردها، رفتارها و قوانین به نفع زنان و خانواده تأکید کرد.
به گزارش  مرکز رسانه قوه قضائیه، اعضای هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به‌منظور تبادل نظر و هم‌اندیشی درباره تقویت همکاری این کمیسیون با دستگاه قضا و راه‌های کاهش مشکلات مردم و بهبود خدمات رسانی قضائی با حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دیدار و گفتگو کردند.
رئیس قوه قضائیه در این دیدار، اعتماد مردم را از مهم‌ترین سرمایه‌های نظام مردم سالار دینی دانست و متذکر شد که اگر این سرمایه گرانبها و عظیم از دست برود، زیان بزرگی در پی خواهد داشت.
وی حفظ سرمایه عمومی نظام را در گرو تکریم مردم و اعتماد به آن‌ها و مشارکت دادن آحاد ملت در تصمیم گیری‌ها و امور مختلف حکومتی و شنیدن حرف مردم و گام برداشتن برای حل مشکلات آن‌ها دانست و خاطر نشان کرد: یکی از وظایف بسیار مهم ما در این شرایط این است که کارآمدی نظام را به اثبات برسانیم و امید و اعتماد مردم را افزایش دهیم تا توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن خنثی و نقش بر آب شود.
رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: یکی از نهادهایی که بیشترین رابطه را با اقشار مختلف مردم دارد مجلس است و یک نماینده از آغاز تا آخرین روز خدمت با مردم حوزه انتخابیه خود و از طریق دیگر نمایندگان با همه مردم حتی در دورافتاده‌ترین شهرها و روستاها ارتباط دارد.
 کمیسیون اجتماعی مجلس باید به محرومان و مظلومان توجه ویژه داشته باشد
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: کمیسیون اجتماعی مجلس با مهم‌ترین مسائل کشور و بخش قابل توجهی از مردم خصوصاً محرومان و مظلومان که ولی نعمتان اصلی انقلاب هستند و با کسانی که شاید گرفتاری بیشتری دارند، اما قدرت بیان و توان مالی برای پیگیری حقوقشان ندارند، ارتباط دارد و باید به آن‌ها توجه ویژه داشته باشد.
رئیس دستگاه قضا فرصت خدمت را بزرگ‌ترین نعمت خدا برای کارگزاران نظام دانست و گفت: امروز یک انسجام و همدلی بسیار خوبی برای خدمت رسانی به مردم بین قوا شکل گرفته که باید روز به روز بیشتر شود و هر چه در توان داریم خالصانه و بی‌منت به پای مردم بریزیم و آن‌ها را امیدوار کنیم.
 هیچ معروفی بالاتر از گره‌گشایی از کار مردم نیست
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: شاید هیچ معروفی بالاتر از گره‌گشایی از کار مردم و امیدبخشیدن به جامعه و هیچ منکری بدتر از این نباشد که حق کسی تضییع و به احدی ظلم شود و یا استقلال و آزادی‌های مشروع و امنیت و عزت مردم خدشه دار شود و اگر می‌خواهیم نهی از منکر کنیم باید مانع از چنین رفتارهایی شویم.
 تأکید بر لزوم بازنگری و تغییر برخی قوانین و رفتارها به نفع زنان
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای با تأکید بر اینکه همه باید حامی حقوق و حافظ کرامت زنان باشند، بر لزوم بازنگری و تغییر برخی رویکردها، رفتارها و قوانین به نفع زنان و خانواده تأکید کرد و افزود: باید منزلت و عظمت زن و کمک به زن به‌عنوان یک انسان دارای شرافت و جایگاه والا، سرلوحه کار همه دستگاه‌ها قرار گیرد.