استاندار آذربایجان‌شرقی: افزایش ۵۰ درصدی صادرات غیرنفتی در استان آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی: افزایش ۵۰ درصدی صادرات غیرنفتی در استان آذربایجان شرقی


تبریز-توفیقی
استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر افزایش تعاملات اقتصادی استان، اضافه کرد: صادرات غیرنفتی در سال ۱۳۹۸ به ۳.۲ میلیارد رسیده بود که نسبت به سال پیش از آن ۵۰ درصد افزایش داشت.
پورمحمدی ادامه داد: نرخ بیکاری در آذربایجان‌شرقی طی سال‌های گذشته سیر کاهشی داشته، به‌طوریکه متوسط نرخ بیکاری در کشور ۱۰.۳ درصد است و نرخ بیکاری استان در سال‌جاری به ۷.۴ درصد کاهش یافته است.
وی اذعان داشت: از صنعت‌گران و کارآفرینان استان تشکر می‌کنیم که با وجود تحریم‌ها و شرایط سخت اقتصادی غیرتمندانه فعالیت کرده و از نظر ایجاد واحدهای جدید و توسعه واحدها رتبه اول و دوم کشور را داریم.
پورمحمدی با اشاره به اقدامات انجام شده برای مهاجرت معکوس در روستاهای استان، ادامه داد: سال گذشته ۴۹۰ میلیارد تومان برای اشتغال پایدار روستایی در استان سرمایه‌گذاری شده است تا از مهاجرت روستائیان جلوگیری شود.
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اقدامات انجام شده برای توسعه اقتصاد دانش‌ بنیان در استان، ابراز کرد: تعداد شرکت‌های دانش‌ بنیان از ۹۰ شرکت به ۱۹۰ شرکت، شرکت‌های فن‌آور و نوآور از ۳۵۰ به ۵۸۰ و مراکز
رشد و نوآوری از ۱۱ مرکز به ۲۴ مرکز افزایش یافته و در ۱۱ شهرستان استان دفاتر نمایندگی پارک و علم و فناوری فعال است و در سه شهرستان دیگر نیز به زودی افتتاح می‌شود.