پیش بینی برداشت ۷۳ تُن پسته از باغات زنجان

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان:

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: پیش بینی می شود امسال ۷۳ تُن محصول پسته از باغات استان زنجان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: پیش بینی  می شود امسال ۷۳ تُن محصول پسته از باغات استان زنجان برداشت و روانه بازار مصرف شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، یوسفی‌پور مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان به دلیل وقوع خشکسالی‌های پی درپی، جهاد کشاورزی زنجان در حال عملیاتی کردن برنامه های الگوی کشت و افزایش بهره‌وری است.
او با بیان اینکه درختان کم آب‌بر  مانند پسته باید جایگزین درختان پر آب‌بر شوند، افزود: در حال حاضر در استان زنجان  ۴۴۰ هکتار باغ پسته وجود دارد که از این میزان ۴۰۰ هکتار مربوط به  ماهنشان است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ادامه داد: بعد از ماهنشان در شهرستان زنجان بخش زنجانرود روستای رجعین کشت پسته در حال انجام بوده و در سایر شهرستان‌ها نیز سطوح کشت به ۵ تا
 ۱۰ هکتار رسیده است.او میزان مصرف آب باغات سیب، هلو و  زردآلو را  ۱۱ الی  ۱۲ هزار متر مکعب در هکتار خواند و گفت: مصرف آب پسته ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر از این مقدار است.یوسفی‌پور با اشاره به اینکه برنامه توسعه برای کشت پسته در استان زنجان در حال اجرا است، افزود:ایستگاه تحقیقاتی پسته در شهرستان ماهنشان راه‌اندازی شده و در استان زنجان نیز در ارتباط با سازگاری ارقام مختلف در برابر کم‌آبی مطالعات در حال انجام است تا با شناسایی ارقام مناسب گام‌های بلند‌تری در ارتباط با کشت پسته انجام شود.