تشدید برخورد با کامیون‌های حمل بتن از آبانماه

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: شرکت‌های تولید بتن آماده و حمل آن تا ۱۲ روز فرصت دارند نسبت به دریافت مجوز تردد روزانه اقدام کنند.

تشدید برخورد با کامیون‌های حمل بتن از آبانماه


جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: شرکت‌های تولید بتن آماده و حمل آن تا 12 روز فرصت دارند نسبت به دریافت مجوز تردد روزانه اقدام کنند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا،
محمد شکرچی‌زاده در همایش هم‌اندیشی صنعت بتن آماده با بیان اینکه در شهرهایی مانند تهران بتن‌ریزی در روز باید انجام شود و از این رو باید موانع تردد کامیون‌های حمل بتن آماده در شهر تهران برطرف شود گفت: در فصل سرما شاهد افت کیفیت بتن‌های آماده هستیم و حضور کارشناسان آزمایشگاه در شهرها بسیار ضعیف است از این رو مدیریت شهری و ترافیکی تهران و سایر شهرها باید راهکارهایی را برای
 حل مشکل تردد کامیون‌ها بیاندیشند.
وی ادامه داد: 17 درصد جمعیت کشور در تهران مساحتی معادل یک درصد کشور محسوب می‌شوند و این تمرکز جمعیتی در تهران علاوه بر اهمیت ارتقای کیفیت بتن در حوزه مقابله با لرزه‌خیزی بسیار اهمیت دارد از این رو مرکز تحقیقات با همکاری پلیس راهور و شهرداری تهران برای ارتقای کیفیت بتن امکان تردد روزانه کامیون‌های حمل بتن آماده در شهر تهران را فراهم کرده است.
رییس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی افزود:
81 کیلومتر سطح شهر تهران روی پهنه گسل اصلی زلزله است بنابراین بهسازی و مقام‌سازی ساختمان‌ها در اولویت برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و بتن نقش مهمی در این برنامه‌ها خواهد داشت.
شکرچی‌زاده با بیان اینکه تاکنون سه شرکت تولید بتن آماده مجوز تردد روزانه بنکرهای بتن را دریافت کرده‌اند گفت: به دلیل سرمای شب کیفیت بتن کاهش پیدا می‌کند و برای حفظ تازگی آن آب به بتن اضافه می‌کنند به همین دلیل کیفیت بتن کاهش می‌یابد بنابراین هر چه سریعتر باید زمان مدیریت شود و مجوز تردد روزانه به کامیون‌های حمل بتن داده شود.
همچنین در این برنامه سرهنگ موسوی‌پور جانشین پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه به شرکت‌های تولید بتن آماده فرصت دریافت مجوز را داده‌ بودیم، گفت: هر چند شرکت‌های بتن آماده این امکان را داشتند که نسبت به دریافت مجوز تردد روزانه اقدام کنندت اما تنها سه شرکت از این طرح استقبال کردند و این مجوز را گرفتند.
وی افزود: از آبانماه به شدت با تردد کامیون‌های حمل بتن آ‌ماده برخورد خواهیم کرد و اجازه تردد نخواهیم داد و تنها این سه شرکت اجازه تردد خواهند داشت.
جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: شرکت‌های تولید بتن آماده و حمل آن تا 12 روز فرصت دارند نسبت به دریافت مجوز تردد روزانه اقدام کنند.