استاندارخوزستان: زلزله به حدود چهار هزار واحد مسکونی خسارت زد

استاندارخوزستان: زلزله به حدود چهار هزار واحد مسکونی خسارت زد


استاندار خوزستان گفت: زلزله اخیر در شرق خوزستان به حدود
چهار هزار واحد مسکونی روستایی در این استان خسارت وارد کرد.
به گزارش ایرنا، صادق خلیلیان در یک برنامه تلویزیونی افزود:زلزله ۱۲ مهر خسارت‏هایی را در بخش‏هایی از اندیکا، ایذه و مسجدسلیمان  به مردم وارد کرد.
وی اضافه کرد:در این حادثه ۲ تا سه روستا در شهرستان اندیکا
به طور کامل تخریب شد.
استاندارخوزستان با اشاره به گستردگی خسارتهای ناشی از زمین لرزه در بخش چلو شهرستان اندیکا افزود: واحدهای مسکونی  این مناطق  از نوع سنگ چین هستند که به محض اینکه آسیب ببینند دیگر قابل
 زندگی کردن نیستند.
وی گفت در برخی از منازل که آسیب‏هایی های جدی دیده اند مردم ممکن است در آن سکونت کنند که با خطراتی همراه است.
به گفته وی در مرحله اول امداد رسانی  از طریق هلال احمر چادر و مواد غذایی به زلزله زدگان داده شد و هم اکنون در حال تامین سایر مایحتاج آنها هستیم.  
خلیلیان اظهار داشت: خوشبختانه زلزله زمانی به وقوع پیوست که عشایر در حال کوچ و بازگشت به منطقه بودند و تنها حدود ۲۰ نفر بر اثر این زلزله مجروح شدند که همگی آنها به صورت سرپایی مداوا شدند.
وی گفت: عمده خسارت‏هایی که وارد شده بیشتر به منازل است
و تعدادی از راه‏ای روستایی و جایگاه‏های دام هم آسیب دیده است.
وی اضافه کرد: مرحله کمک‏های اضطراری انجام شده است و اکنون در حال تامین کمک‏های اولیه و اسکان موقت برای زلزله زدگان هستیم.
استاندار خوزستان گفت:از زمان بروز حادثه دو نوبت در منطقه حضور پیدا کردم و رئیس جمهور هم تلفنی پیگیر مشکلات مردم زلزله زده اندیکا بوده است.خلیلیان افزود: سایر کمک‏ها نیز در راه است و امیدواریم بتوانیم هرچه سریع‏تر با استفاده از ظرفیت‏های مختلف از جمله هلال احمر، گروه‌های جهادی، سپاه پاسداران و بسیج و سازماندهی همگانی شرایط را برای
 زلزله زدگان بهبود بخشیم.