دریافت دز اول واکسن کرونا شرط ادامه فعالیت اصناف در اردبیل

از اول آبان ماه انجام می‌گیرد؛

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت:براساس اطلاعیه‌ای که اتاق اصناف ، اصناف به ویژه مشاغل مرتبط با خوراکی و آشامیدنی باید تا اول آبان ماه دز اول واکسن را دریافت کنند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت:براساس اطلاعیه‌ای که اتاق اصناف ، اصناف به ویژه مشاغل مرتبط با خوراکی و آشامیدنی باید  تا اول آبان ماه دز اول واکسن را دریافت کنند.
شهرام حبیب زاده، در گفت‌وگو با مهر، اظهار کرد: در حال حاضر خیز آرام کرونا در استان آغاز شده به طوری که ۵۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری بوده که حال عمومی آنان وخیم گزارش شده است.
وی با اشاره به بستری همزمان ۱۸۸ بیمار در بیمارستان‌ها ادامه داد: در دو روز گذشته ۳۰ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند که با این روند همچنان شاهد آمار افزایش بستری در چند روز اخیر هستیم و ضروری است تا مردم در خانه ماندن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از بهبودی نسبی و ترخیص ۲۴ بیمار کرونایی در  دو روز گذشته در اردبیل خبر داد و گفت: امیدواریم با افزایش آمار بهبود یافتگان در هفته اخیر ظرفیت تخت‌های بیمارستانی نیز افزایش یابد.
حبیب زاده با تشریح وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های استان اردبیل، تصریح کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، خلخال، مشگین شهر و نمین در وضعیت زرد و شهرستان‌های گرمی، بیله سوار، نیر، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت آبی قرار دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: بر اساس اطلاعیه‌ای که اتاق اصناف ایران صادر کرده، فعالیت تمام مشاغل به ویژه مشاغلی که فعالیت آنها با آشامیدنی و خوراکی است بدون دریافت دز اول واکسن کرونا ممکن نمی‌باشد.
حبیب زاده با بیان اینکه صدور و تمدید پروانه کسب، کارت مباشر و همچنین کارت بهداشت برای تمام شاغلان در واحدهای صنفی، منوط
به انجام واکسیناسیون است تصریح کرد: ضروری دارد تمام اصناف در انجام این امر مهم تا پایان مهر ماه تعجیل کنند.