قدیمی ترین درختان زنده جهان

این درخت، نمونه ای از گونه Cariniana legalis به نام پاتریارکا دا فلورستا در برزیل است و تخمین زده می‏شود که بیش از ۲,۰۰۰ سال سن داشته باشد که آن را به قدیمی‌ترین درخت غیرمخروطی در برزیل تبدیل می کند. این درخت مقدس شمرده می‏شود اما گونه های آن به واسطه جنگل‌زدایی در برزیل، کلمبیا و ونزوئلا به شدت در معرض خطر قرار دارند.


قسمت چهارم
 پاتریارکا دا فلورستا
این درخت، نمونه ای از گونه Cariniana legalis به نام  پاتریارکا دا فلورستا در برزیل است و تخمین زده می‏شود که بیش از 2,000 سال سن داشته باشد که آن را به قدیمی‌ترین درخت غیرمخروطی در برزیل تبدیل می کند. این درخت مقدس شمرده می‏شود اما گونه های آن به واسطه جنگل‌زدایی در برزیل، کلمبیا و ونزوئلا به شدت در معرض خطر قرار دارند.
 سناتور
اگرچه بخش اعظم درخت سناتور در سال 2012 و به واسطه
 آتش سوزی فرو افتاد، اما اشاره به این درخت نمادین خالی از لطف نیست. سناتور که قبلا در فلوریدا قرار داشت، بزرگ‌ترین درخت سرو طاس در آمریکا بود. همچنین، این درخت احتمالا بزرگ‌ترین درخت آمریکا از هرگونه در شرق رودخانه می‌سی‌سی‌پی بود.عمر درخت سناتور حدود 3,500 سال تخمین زده شده است. اندازه درخت سناتور نیز قابل توجه بود زیرا از توفان‏های بسیاری از جمله طوفانی در سال 1925 که ارتفاع آن را 40 فوت (12 متر) کاهش داد، جان سالم بدر برده بود.
نام این درخت از سناتور موزس اسکار اوراستریت که درخت و زمین اطراف آن را در سال 1927 اهدا کرده بود، گرفته شده بود.
ادامه دارد...
*عصر ايران