خبـــــــر

۰

کدخدایی:
تایید کامل صحت انتخابات مجلس

سخنگوی شورای نگهبان از تایید صحت برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه باقیمانده و اتمام بررسی صحت مرحله نخست انتخابات مجلس در این شورا خبر داد.
آقای عباسعلی کدخدایی در مصاحبه اختصاصی با صدا و سیما، این حوزه‌های انتخابیه را شامل بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر؛ نور و محمودآباد؛ جهرم و خفر و صومعه سرا برشمرد و افزود: ما نتیجه این چهار حوزه را به علت گزارش‌ها و شکایت‌هایی که دریافت شده بود اعلام نکرده بودیم و ناچار شدیم که بازرسانی را به هر یک از این حوزه‌ها اعزام کنیم.
وی گفت: در برخی از این حوزه‌ها حتی بازرسان، یکبار گزارششان را ارایه کردند و لازم بود که دوباره بازرسان دیگری را اعزام کنیم که این کار در هفته گذشته انجام شد و بازرسان گزارششان را ارایه کردند که در نهایت صحت برگزاری انتخابات در این حوزه‌های باقیمانده به تایید رسید.
آقای کدخدایی افزود: با اعلام صحت انتخابات در این چهار حوزه انتخابیه، نتایج کلی انتخابات در همه حوزه‌ها اعلام شد و دیگر حوزه‌ای باقی نمانده است، مگر حوزه‌های انتخابیه مربوط به مرحله دوم انتخابات که گزارش آن را بعدا به مردم اعلام خواهیم کرد.
 
برای اولین بار در ۱۶ سال گذشته؛
آمریکا بمب‌افکن‌های راهبردی خود را از گوام خارج کرد

نیروی هوایی آمریکا پنج بمب افکن هسته‌ای «بی-۵۲» را از گوام خارج کرده و تاکنون هیچ بمب‌افکن دیگری را جایگزین آنها نکرده است.
به گزارش  مهر به نقل از اسپوتنیک، ظاهراً نیروی هوایی آمریکا بدون هیچ توضیحی به عادت ۱۶ ساله خود مبنی بر استقرار بمب‌افکن راهبردی در جزیره گوام واقع در پاسیفیک غربی پایان داده است.
گزارش‌ها حاکی از آن است که پنج بمب افکن «بی -۵۲» آمریکا  از جزیره گوام خارج شده و تا این لحظه هیچ بمب‌افکن جدیدی برای جایگزینی آنها اعزام نشده است.
از سال ۲۰۰۴ به این سوی که آمریکا عملیات «سی بی پی» یا همان استقرار مداوم بمب‌افکن‌ها در گوام را عملی کرد؛ این نخستین بار است که این جزیره خالی از بمب‌افکن‌های راهبردی است.
گفتنی است علاوه بر بمب‌افکن‌های هسته‌ای بی -۵۲، شماری «بی -۱ بی» و «بی -۲» هم در گوام مستقر است که مورد دوم نیز قادر به حمل تسلیحات هسته‌ای است.
 
بازگشت تعدادی از شهروندان ایرانی از عمان به کشور
تعدادی دیگر از شهروندان ایرانی، با همکاری و مساعدت دولت عمان به کشور بازگشتند.
 به گزارش ایسنا، با همکاری دولت عمان، هفتمین پرواز هواپیمایی تابان و قشم پس از شیوع ویروس کرونا، ایرانیان مایل به بازگشت به میهن را از مقصد مسقط به شیراز بازگرداند.
سفارت تهران در مسقط با بیان این خبر اعلام کرد: دولت عمان تاکنون در این زمینه نهایت همکاری و مساعدت را داشته است و ان شاءالله در آینده نزدیک هم قرار است پروازهای دیگری برقرار و هم‌وطنان مایل به بازگشت، به کشور بازگردانده شوند.
 
شلیک راکت به سوی یک شرکت چینی در جنوب شرق بغداد
منابع رسانه‌ای از شلیک دو راکت به سوی یک شرکت چینی در جنوب شرق بغداد خبر دادند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رسمی عراق (واع)، از شلیک دو راکت از نوع کاتیوشا به سوی یک شرکت خارجی در جنوب شرق بغداد خبر داد.
این خبرگزاری به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق نوشت: این دو راکت به منطقه‌ای در نزدیکی یک شرکت چینی در منطقه «النهروان» اصابت کرد، اما خسارت قابل ذکری به همراه نداشت.
 
 درخواست رسمی کمیسیون امنیت پارلمان عراق برای خرید سامانه‌های اس-۴۰۰ روسیه
کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق درخواست رسمی خرید سامانه‌های اس-۴۰۰ روسیه را برای نخست‌وزیر این کشور ارسال کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری الصباح، «بدر الزیادی»، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت: «این کمیسیون نامه‌ای را به نخست‌وزیر مستعفی ارسال کرده و طی آن خواستار موافقت با خرید سامانه دفاع هوائی اس-۴۰۰ روسیه شده است.»
وی گفت: «در همین راستا با شخصیت‌های مربوطه در فرماندهی کل نیروهای مسلح بحث و تبادل نظر شده و این موضوع همچنان روی میز نخست‌وزیری است.»
الزیادی تاکید کرد که تصمیم قطعی در این‌باره پس از تشکیل دولت جدید برای موافقت با این موضوع جهت حمایت از سیستم نظامی کشور اتخاذ خواهد شد.

حملات هوایی ترکیه به مناطقی در شمال عراق
جنگنده‌های ترکیه‌ای حملاتی به مناطق افاسین و باسیان در شمال عراق داشتند.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الاخباریه، رسانه‌های کردزبان گزارش دادند که جنگنده‌های ترکیه‌ای حملاتی به مناطق افاسین و باسیان در شمال عراق داشتند. این حملات پایگاه‌هایی را هدف قرار داد که احتمال می‌رود وابسته به حزب کارگردان کردستان (پ.ک.ک) باشد.

با اعلام از سوی یک مقام رسمی؛
ماموریت نظامی ارتش چک در افغانستان به پایان رسید

چک اعلام کرده مأموریت نیروهای این کشور در افغانستان در قالب «مأموریت قاطع» به پایان رسیده است، اگرچه پزشکان نظامی چک در افغانستان باقی خواهند ماند.
به گزارش مهر به نقل از اسکپکت چک، ارتش چک اعلام کرده مأموریت نیروهای این کشور در افغانستان در قالب «مأموریت قاطع» به پایان رسیده است.