لزوم آمادگی برای مقابله با بارش‏های برف حتمی و ضروری است

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان:

لزوم آمادگی برای مقابله با بارش‏های برف حتمی و ضروری است

لزوم آمادگی برای مقابله با بارش‏های برف حتمی و ضروری است

رشت-سیده حدیث میرزاده
«بهمن داراب زاده» مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت:تجارب سالهای گذشته نشان داده است که بارشهای شدید جوی و مخصوصا برف می‏تواند باعث آسیب به خطوط و پست های برق شود و برق رسانی به مشترکان را با اختلال همراه کند.
وی افزود:بارش‏های برف در طی سال‏های 83 ،  86 ، 95 ، 96  و 98 با توجه به نوع و مدت زمان بارش، نشان داده که این بارش‏ها بی‏ارتباط با تغییر شرایط آب و هوایی نبوده و بیانگر این است که این پدیده جوی هرچند سال یک بار و گاها زودتر تکرارپذیری دارد و باید برای بارش های احتمالی از آمادگی لازم برخوردار باشیم.
داراب زاده گفت: شرکت برق منطقه ای گیلان برخوردار از 72 پست برق و 2861 کیلومتر خط  می باشد که در بارش‏های احتمالی می‏توانند
 آسیب پذیر باشند و باید از هم اکنون برای بارش‏های آتی برنامه ریزی کرد و با مقاوم سازی و سایر تمهیدات تاب آوری آن‏ها را افزایش داد.
وی افزود:قرار گرفتن پست ها و خطوط در مناطق کوهستانی و جاه های صعب العبور و حتی مناطق جنگلی و شالیزارها که فاقد جاده دسترسی می‎باشند مشکل را دو چندان می‏کند و به طور حتم اگر علاج واقعه را قبل از وقوع آن نکرد با چالش‏های جدی مواجه خواهیم شد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان با اشاره به تجارب ارزنده شرکت در سال‏های گذشته در رویارویی با پدیده های سخت جوی، گفت:احصا
 ماشین آلات، تجهیزات و منابع انسانی و شناسایی شرکت‏های پیمانکاری که پتانسیل و توانایی مدیریت با پدیده های سخت جوی را دارند باید از هم اکنون در دستور کار قرار گیرند تا در بحران‏ها جا نمانده و با آمادگی کامل اقدام نمایند.