قدیمی ترین درختان زنده جهان قسمت پنجم و پاياني جومون سوگی

جومون سوگی در یاکوشیما، ژاپن قرار دارد و قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین درخت کریپتومریا در این جزیره و یکی از دلایل ثبت این جزیره در فهرست میراث جهانی یونسکو است. این درخت حداقل ۲,۰۰۰ سال عمر کرده اما برخی کارشناسان معتقدند که بیش از ۵,۰۰۰ سال سن دارد. بر این اساس، جومو سوگی ممکن است پیرترین درخت جهان باشد. صرف نظر از اعداد، این درختی است که ارزش اشاره به آن در این فهرست وجود دارد.


جومون سوگی در یاکوشیما، ژاپن قرار دارد و قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین درخت کریپتومریا در این جزیره و یکی از دلایل ثبت این جزیره در فهرست میراث جهانی یونسکو است. این درخت حداقل 2,000 سال عمر کرده اما برخی کارشناسان معتقدند که بیش از 5,000 سال سن دارد. بر این اساس، جومو سوگی ممکن است پیرترین درخت جهان باشد. صرف نظر از اعداد، این درختی است که ارزش اشاره به آن در این فهرست وجود دارد.
 درخت شاه بلوط صد اسب
این درخت در کوه اتنا در سیسیل، ایتالیا، قرار دارد و بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین درخت شاه بلوط شناخته شده در جهان است.باور بر این است که این درخت بین 2,000 تا 4,000 سال سن دارد و سن آن از این نظر که کوه اتنا یکی از فعال‌ترین آتشفشان های جهان محسوب می شود،
جالب توجه است. این درخت تنها پنج مایل (هشت کیلومتر) از دهانه اتنا فاصله دارد. نام این درخت از افسانه ای که در آن 100 شوالیه در توفانی شدید گرفتار شده و زیر این درخت پناه می‏گیرند، گرفته شده است.
 ژنرال شرمن
ژنرال شرمن حدود 2,500 سال عمر کرده و قوی‌ترین درخت سکویا پابرجا محسوب می‏شود. حجم تنه این درخت به تنهایی ژنرال شرمن را
 به بزرگ‌ترین درخت غیرکلونی از نظر حجم در جهان تبدیل کرده است. ژنرال شرمن در پارک ملی سکویا در کالیفرنیا، آمریکا، قرار دارد.
عصر ايران