تکمیل طرح‌های غرب کارون به سرمایه‌گذاری ‌ ۱۱ میلیارد دلاری نیاز دارد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:

تکمیل طرح‌های غرب کارون به سرمایه‌گذاری ‌ ۱۱ میلیارد دلاری نیاز دارد

تکمیل طرح‌های غرب کارون به سرمایه‌گذاری ‌ ۱۱ میلیارد دلاری نیاز دارد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه برای تکمیل طرح‌های غرب کارون سرمایه‌گذاری‌ ۱۱ میلیارد دلاری مورد نیاز است، بر لزوم تغییر فرمت کلی قراردادهای نفتی به منظور جلوگیری از طولانی شدن زمان قراردادها و افزایش بهره‌وری تاکید کرد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته‌مهر در آیین معارفه مدیرعامل جدید شرکت مهندسی و توسعه نفت بر لزوم اجرای سریع و مطابق برنامه طرح‌های میدان‌های نفتی مشترک غرب کارون تاکید کرد و گفت: در بسیاری از موارد، تاخیرها و کاستی‌های انجام شده در حیطه توسعه این میدان‌ها به دلیل نقص در قراردادهای منعقد شده میان شرکت متن و پیمانکاران بوده است.
وی افزود: در بعضی از موارد، از زمان اعلام مناقصه تا زمان اجرای یک طرح یا پروژه زمان زیادی می‌گذرد که این موضوع به‌ویژه در مورد قراردادهای ریالی مشکلاتی را به همراه دارد و باعث تداخل و کندی در روند انجام کار می‌شود.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، میدان‌های مشترک نفتی غرب کارون را به‌عنوان اولویت‌دارترین پروژه مجموعه شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد و خطاب به مدیرعامل جدید شرکت مهندسی و توسعه نفت تاکید کرد: انتظار داریم تا فرآیند توسعه میدان مشترک آزادگان جنوبی تا یکسال دیگر به اتمام برسد.
معاون وزیر نفت با تشکر از اقدام‌هایی که پیش از این در حوزه توسعه میدان‌های غرب کارون انجام شده بود، گفت: متاسفانه در این بخش نتوانستیم مطابق برنامه پیش رویم و لازم است تا کاستی‌ها در این حوزه را جبران کنیم.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم فرآیند توسعه فاز دوم میدان‌های آزادگان شمالی و یادآوران را به همراه توسعه میدان آزادگان جنوبی و یاران به سرانجام برسانیم به حدود ۱۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز
 داریم.
خجسته‌مهر بر لزوم تامین پروژه‌ها در اجرای طرح‌های مذکور، با تکیه بر توان و ساخت داخل نیز تاکید کرد و گفت: با توسعه میدان‌های غرب کارون، تولید بیش از یک میلیون بشکه نفت در این منطقه محقق می‌شود که این موضوع خود به‌عنوان یکی از اولویت‌دارترین طرح‌های شرکت ملی نفت ایران مطرح است.