مدیر سلامت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل: شرایط کرونایی در اردبیل شکننده است

مدیر سلامت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل: شرایط کرونایی در اردبیل شکننده است


مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: اردبیل در شرایط کرونایی شکننده‌ای قرار دارد که اگر بی‌احتیاطی‌ها ادامه پیدا کند، وارد موج ششم کرونا خواهیم شد.
صالحیان در گفت‌وگو با مهر، اظهار کرد:شهر اردبیل به رنگ نارنجی درآمده و شهرهای پارس‌آباد، مشگین‌شهر و خلخال نیز رنگ زرد را داشته و مابقی شهرهای استان وضعیت آبی کرونایی را سپری می‌کنند.
وی با بیان اینکه برخلاف شهرهای همجوار، استان اردبیل هنوز وارد پیک ششم کرونا نشده است، تصریح کرد: شرایط حساسی را در مراقبت‌های بهداشتی شاهد هستیم و اگر آحاد جامعه از ترددهای نابجا و دورهمی‌های بیهوده پرهیز نکنند، امکان شیوع و افزایش تعداد بستری بیماران کرونایی وجود دارد.
مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در
حال حاضر ۱۸۳ بیمار کرونایی روی تخت‌های بیمارستانی استان بستری شدند که حال ۴۷ نفر آنها مساعد نیست.
صالحیان در مورد فعالیت تالارها و برخی از اماکن پذیرایی افزود: با ورود اردبیل به رنگ نارنجی و مکاتبات انجام شده با استانداری اردبیل قرار شده صنوف پرتراکم تعطیل شده و جلوی فعالیت آنها گرفته شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با تشدید نظارت در روزهای آینده سعی خواهیم کرد تا دستورالعمل‌ها را در شرایط نارنجی کرونا در اردبیل به مرحله اجرا گذاشته و جلوی فعالیت برخی از صنوف گرفته شود.