۸۳ هزار مشترک در شهرستان دماوند از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند:

۸۳ هزار مشترک در شهرستان دماوند از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند

۸۳ هزار مشترک در شهرستان دماوند از نعمت  گاز طبیعی برخوردار هستند

دماوند-امیرحسین صادقعلی
رئیس اداره گاز شهرستان دماوند با بیان اینکه ۸۳ هزار مشترک در شهرستان دماوند از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، گفت: با افزایش برودت و سرمای هوا میزان مصرف ماهانه گاز در شهرستان دماوند 10 درصد افزایش یافته است.
به گزارش خبرنگار آفرینش، محسن زمانی اظهار داشت: شهرستان دماوند دارای حدود 83 هزار مشترک گاز طبیعی است که این گاز مصرفی به وسیله
 6 ایستگاه تقلیل فشار اصلی و 41 ایستگاه شهری فرعی در سطح شهرستان توزیع می‌شود.
وی افزود: میزان مصرف ماهانه گاز شهرستان حدودا 6 میلیون مترمکعب است که در حال حاضر با افزایش برودت و سرمای هوا 10 درصد افزایش یافته است.
رئیس اداره گاز شهرستان دماوند گفت: لازم است مردم در فصول سرد سال در مصرف گاز صرفه‌جویی داشته باشند و دمای خانه‏ها و محل کار و ادارات را در دمای اعتدال 18 تا 21 درجه نگهدارند تا در فصل زمستان با افت فشار گاز و کمبود آن مواجه نشویم.
زمانی ادامه داد: خوشبختانه شهرستان دماوند از پایداری شبکه‌های گاز بالایی برخوردار است و دچار کمبود گاز نمی‌شود اما باز هم نیاز است که در
مصرف گاز صرفه‏جویی شود تا بقیه شهرستان‌ها و استان‌های کشور با افت فشار و کمبود گاز مواجه نشوند.
 درحال حاضر 10 روستا در شهرستان دماوند فاقد گاز هستند
وی تصریح کرد: درحال حاضر 10 روستا در شهرستان دماوند فاقد گاز هستند اما شبکه‏ی گازرسانی آنها در حال اجراست و امید است در سال 1401
به بهره‌برداری برسند.
رئیس اداره گاز شهرستان دماوند اضافه کرد: میزان مطالبات شرکت گاز بیش از 6 میلیارد تومان بابت گازبهای گاز مصرفی در سطح شهرستان است که برخی از بدهکاران شامل نهادهای دولتی و نظامی همچنین تعدادی از کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی و نیز برخی از مشترکان خانگی می‌شوند.
زمانی گفت: در فصل زمستان به مردم توصیه می‌شود که در کنار صرفه‌جویی حتما به موضوع گازگرفتگی و مرگ خاموش ناشی از نشت گاز توجه داشته باشند تا شاهد مرگ و میر هموطنان نباشیم.
وی عنوان کرد: برای جلوگیری از گازگرفتگی نیاز است که دودکش‌ها بررسی شوند، منافذ ورود هوا برای سیستم‌های گرمایشی باز نگه داشته شوند، دستگاه‌های گازسوز به وسیله تعمیرکارهای مجاز سرویس شوند، همیشه در ابتدا و حین مصرف دستگاه‌های گازسوز دودکش‌ها دائم بررسی شوند و از باز بودن مسیرهای خروج دود اطمینان حاصل شود.