وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه سهم خود را در بخش حمل و نقل و ترانزیت بازپس میگیریم، گفت: کامیونهای ما میتوانند از هر نقطه ایران به طور مستقیم تا چین حرکت کرده و در این زمینه با پاکستان توافق کردیم که کامیونهای پاکستانی نیز از مسیر ایران به اروپا تردد کنند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه سهم خود را در بخش حمل و نقل و ترانزیت بازپس میگیریم، گفت: کامیونهای ما میتوانند از هر نقطه ایران به طور مستقیم تا چین حرکت کرده و در این زمینه با پاکستان توافق کردیم که کامیونهای پاکستانی نیز از مسیر ایران به اروپا تردد کنند.
به گزارش ایرنا «رستم قاسمی»افزود: در حوزه ساخت و ساز مسکن به لحاظ کیفیت در شرایط مناسبی نیستیم و این درحالی است که شرکتهای دانش بنیان مناسبی داریم و دانش فنی برای
کیفی سازی در صنعت ساختمان در کشور وجود دارد.
وی گفت: در همین راستا به عنوان وزیر راه و شهرسازی اعلام میکنم که روشهای فعلی در بخش ساخت راه و مسکن را قبول ندارم و حتما به عنوان وزارت راه از متخصصین حمایت میکنیم تا به دانش نوین ساختو ساز دست پیدا کنیم.
وزیر راه و شهرسازی به بخش حملو نقل کشور اشاره کرد و گفت: مزیتهای جدی در بخش حملو نقل داریم و میتوانیم در حوزه حمل و نقل، ثروت ساز باشیم.
وی به مذاکرات اخیر خود با مقامات پاکستان اشاره کرد و گفت: کامیونهای ما میتوانند از هر نقطه ایران به طور مستقیم تا چین حرکت کنند و در این زمینه با پاکستان توافق کردیم که کامیونهای پاکستانی نیز از مسیر ایران به اروپا تردد کنند.
قاسمی خاطر نشان کرد: فرصتهایی ایران در حوزه حمل و نقل دارد که مزیت ایران است که اگر از آن به خوبی استفاده کند میتوانیم سهم خود را در بخش حمل و نقل بازپس گیریم.
وی گفت: یا برای مثال در نیمه نخست امسال قطار کانتینری حامل کالاهای فنلاند را از مسیر ایران عبور دادهایم که ۲۱ روز طول کشید. اگر به طور عادی از دریا عبور میکرد، سه ماه زمان میبرد.رستم قاسمی گفت: اکنون در بخش ریلی شرایط خوبی نداریم. درحالی که در قانون برنامه ششم باید به ۳۰ درصد ظرفیت بار و مسافر میرسیدم این مقدار کمتر از ۱۰ درصد است؛ سرعت قطارهایمان کند است و به چشمههای بار متصل نیستنیم و برای تجار و بازرگانان مسیر ریلی جذابی نداریم. ضمن اینکه ناوگان بسیار پیر و فرسوده روی ریل حرکت میکنند.وی گفت: منهای مشکلات مربوط به گرانی قیر در بخش ساخت جاده ضعفهای دیگری هم داریم که کم نیست. در بخش اجرا مشکلات جدی است. کنترل کیفیتهایی که باید انجام شود از جمله در مرحله زیرسازی و انتخاب مسیر مناسب در نظر گرفته نمی شود.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با داشتین
۲۰۰ هزار کیلومتر راه آسفالته نیازمند رقمهای زیادی برای نگهداری و بازسازی راهها هستیم و بزرگراهها و جادههای میان شهری و آزادراههایی که همین چند سال پیش ساختیم به دلیل ضعف در اجرا و نظارت و آزمایش کیفی نامناسب در شرایط مطلوبی نیستند.
وی تاکید کرد: در قسمت ساخت، نیازمند تحول هستیم.
آقایان مجرد از هفته آینده برای مسکن دولتی ثبتنام کنند
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: طبق توافق صورت گرفته، مجردها پس از جلسه تصویب این موضوع، در روز دوشنبه هفته آینده، میتوانند ثبتنام را آغاز کنند اما شرط تحویل مسکن تاهل است. یعنی هرچند مجردان میتوانند در این طرح ثبتنام کنند اما در زمان تحویل باید متاهل شده باشند.