رئیس سازمان صمت آذربایجان غربی: احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار

رئیس سازمان صمت آذربایجان غربی: احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت:برای امسال از بین واحدهای راکد استان، احیای ۸۰ واحد تولیدی و صنعتی در دستورکار و برنامه این سازمان قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیم ،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت:برای امسال از بین واحدهای راکد استان، احیای
 ۸۰ واحد تولیدی و صنعتی در دستورکار و برنامه این احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کارسازمان قرار گرفته است.
غلامرضا بابایی با بیان اینکه در سطح استان حدود ۲ هزار و ۵۰ واحد پروانه بهره‌برداری و فعالیت دارند گفت:انتظار می‏رود با توجه به شرایط خاص استان روز به روز بر تعداد واحدهای تولیدی در استان افزوده شود.
وي بیان کرد:از این تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی دارای پروانه ، ۷۵ درصد آنها فعال و ۲۵ درصد مابقی نیز به حالت نیمه فعال و راکد است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی استان گفت: مشکلات عمده واحدهای تولیدی بیشتر بحث نیاز تسهیلاتی، زمین و مساحت‌های زمین‌های صنعتی، تأمین مواد اولیه و نیز امور بازاریابی و صادرات برای کشورهای هدف است.
وی با بیان اینکه مشکلات مالی و بانکی و نبود تجهیزات مدرن نیز از دیگر مشکلاتی است که گریبانگیر واحدهای تولیدی شده است تاکید دارد:مشکلات ارزی باعث شده که تامین مواد اولیه برای واحدهای تولیدی با مشکل اساسی روبرو شود.
آذربایجان غربی با بیش از ۲۴ شهرک و ناحیه صنعتی، ظرفیت مناسبی برای رونق اقتصادی دارد .