پرداخت۳۵۷میلیاردتومان تسهیلات به واحدهای صنفی آسیب دیده از کرونا گیلان

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان:

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان: پرداخت۳۵۷میلیاردتومان تسهیلات به واحدهای صنفی آسیب دیده از کرونا گیلان


مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به پرداخت
 ۳۵۷ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از کرونا این استان گفت : با پرداخت این تسهیلات بالغ بر ۳۹ هزار شغل در گیلان تثبیت شد .
عباس علیزاده  در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت : استان گیلان در زمینه پرداخت تسهیلات به واحد های آسیب دیده رتبه اول را در بین
 ۳۱ استان کشور به خود اختصاص داده است .
وی یادآور شد:طی سه سال گذشته یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان به تعاونی‎های رسته های مختلف گیلان در قالب طرح‎های مختلف به واحدهای استانی ، اشخاص حقیقی و حقوقی تسهیلات پرداخت شده است .
علیزاده خاطرنشان کرد : سال گذشته بیش از ۱۰۰ تعاونی در
استان گیلان با برگزاری مجامع و به روز کردن وضعیت شرکت‎ها ، احیاء شده اند و بیش از ۴۰۰ تعاونی راکد نیز به دلیل عدم شرایط لازم برای احیاء و با توجه به ماده ۵۴ قانون بخش تعاونی شرکت‎ها و اتحادیه های تعاونی با تعیین تکلیف قانونی منحل شدند .
وی شهرستان بندرانزلی را از شهرستان‎های برتر در بخش تعاون اعلام و اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۱۹۰ شرکت فعال در حوزه تعاون این شهرستان به فعالیت خود ادامه می‎دهند و بندرانزلی شرکت‎های تعاونی صنعتی و خدماتی موفقی دارد که از جمله آنها می‎توان به شرکت‎های تعاونی خدمات بندری و دریایی به عنوان واحدهای برترکشوری یاد کرد .
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بزرگترین مشکل شرکت‎های تعاونی عدم وجود نقدینگی کافی است ، گفت : شرکتهای تعاونی انزلی همچون سایر واحد های تولیدی ، صنعتی و خدماتی کشور از این شرایط اقتصادی شکننده ضربه دیده اند.
علیزاده، راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور را از مسیر تعاون دانست و اظهار داشت : شرکتهای تعاونی با هدف تجمیع سرمایه های خرد تشکیل شدند تا با بهره گیری از سرمایه های خرد به رونق اقتصادی کشور و افزایش  سرمایه کمک کند .
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان استفاده از تسهیلات کم بهره و یا نرخ ترجیحی را از جمله حمایت‎های این اداره کل به شرکت‎های تعاونی اعلام کرد .
استان گیلان با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت ۲ هزار و
 ۴۰۰ تعاونی دارد .