فرصت ۳ ماهه خروج ۴۲۸ کانتینر لوازم خانگی بوش از کشور

معاون فنی گمرک اعلام کرد؛

معاون فنی گمرک اعلام کرد؛ فرصت ۳ ماهه خروج ۴۲۸ کانتینر لوازم خانگی بوش از کشور


معاون فنی گمرک گفت: ۴۲۸ کانتینر لوازم خانگی بوش دپو شده در گمرک، امکان ترخیص ندارد و در مدت سه ماه باید از کشور خارج شود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا وسیما مهرداد جمال ارونقی گفت: از بازپرس پرونده درخواست کردیم این فرصت سه ماه برای مرجوع کردن لوازم خانگی بوش را به صورت قانونی ابلاغ کند و صاحب کالا هم باید به خارج کردن آن اقدام کند در غیر اینصورت کالا به ضبط قطعی دولت درمی‌آید.وی با بیان اینکه ۴۲۸ کانتینر لوازم خانگی بوش در سال ۹۹ و بعد از ممنوعیت واردات لوازم خانگی به بنادر کشور رسید گفت: از سال ۹۷ ممنوعیت واردات لوازم خانگی تحت عنوان گروه ۴ کالایی اعمال می‌شود. بعد از رسیدن این ۴۲۸ کانتینر لوازم خانگی بوش، مراجع مختلف بارها دستور ترخیص این کالا را صادر کردند که با توجه به شرایط و مطابق نبودن موارد با قانون و مقررات، گمرک جلوی ترخیص این کالا را گرفته و اخیرا نیز بازپرس دادسرای رسیدگی به جرایم کارکنان دولت دستور داد تا اطلاع ثانوی، ترخیص این ۴۲۸ کانتینر متوقف شود.
ارونقی گفت: همچنین دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس اعلام کرد: ترک فعل‌های صورت گرفته موجب شد کالای غیرقانونی وارد کشور شود که در این مورد هم آخرین تصمیم جلوگیری از ترخیص کالاست.
وی افزود: به علت شکایت‌های مختلفی که شرکت واردکننده داشت در جلسات رسیدگی در دادسرای رسیدگی به جرایم کارکنان دولت که با حضور نمایندگان وزارت صمت و بانک مرکزی برگزار شد مقرر شد موارد، بررسی و رفع ابهام شود، از جمله مقرر شد وزارت صمت و دفتر مقررات صادرات به ۵ سوال که ابهاماتی را برای افکار عمومی، مراجع رسیدگی کننده و گمرک ایجاد کرده بود پاسخ دهند.