قیمت تولیدکننده روی کالاها می‌خورد

وزیر صمت:

وزیر صمت گفت: باید قیمت تمام شده تولید بر روی کالاها درج شود، با این کار، مصرف کننده متوجه می شود که چه میزان اضافه تر از قیمت تمام شده می پردازد.

قیمت تولیدکننده روی کالاها می‌خورد


وزیر صمت گفت: باید قیمت تمام شده تولید بر روی کالاها درج شود، با این کار، مصرف کننده متوجه می شود که چه میزان اضافه تر از قیمت تمام شده می پردازد.
به گزارش مهر، سید رضا فاطمی امین در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با اشاره به اینکه تنظیم بازار را می‌توان به دو بخش تأمین و توزیع تقسیم کرد، گفت: در بحث تأمین به دنبال این هستیم تا محصولاتی که در جامعه نیاز است به اندازه کافی و با قیمت مناسب تولید شود و در نظام توزیع به دنبال این هستیم که کالاها متناسب و بدون گرانفروشی توزیع شوند.
وی افزود: ۹۰ پروژه را در وزارت صمت در سه ماه گذشته فعال کردیم تا ساختار کاملاً متفاوتی در بخش صنعت، معدن و تجارت را شاهد باشیم؛ لذا نزدیک به ۳۰ پروژه از این ۹۰ پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
 امضای طلایی را از طریق بورس کالا حذف می‌کنیم
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: یکی از پروژه‌هایی که متمرکز شدیم اصلاح ساختار بازار کالاهای پایه مانند سیمان، فولاد، مواد پتروشیمی پنبه و مواد اولیه صنعت است. در یکی دو هفته گذشته التهاب در بازار ارز داشتیم و قیمت‌های ارز تغییر قابل توجه داشت اما در بازار فولاد ثبات را می‌بینیم.
وی خاطرنشان کرد: به کارگیری ابزارهایی
باعث شد بدون این که امضای طلایی داشته باشیم کار را به جلو پیش ببریم لذا امضای طلایی را از بورس کالا حذف می‌کنیم.وزیر صمت گفت: با همکاری بورس کالا، ۲۵ ابزار که عموماً جدید هستند برای ایجاد ثبات و کاهش هزینه‌های تولید به کار گرفته
می‌شود.
فاطمی امین افزود: یکی از کارهای سامانه
بهین یاب سهمیه‌بندی است. از ۳۰ گروه کالایی سهمیه
 ۲۰ گروه حذف شده و هیچ مشکلی در بازار به وجود نیامد؛ قراردادهای بلندمدت و عرضه‌های تلفیقی اجرایی شده و در هفته آینده شاهد راه اندازی قراردادهای آتی در حوزه کالاهای صنعتی هستیم.
وی اظهار کرد: دو هفته قبل اتفاق قابل توجهی در بورس کالا افتاد، ۱۰ میلیون تن مصرف داخل ورق فولاد داریم که ۸ میلیون تن را تولید می‌کنیم و
 دو میلیون تن دیگر را وارد می‌کنیم، ۸ میلیون تنی که تولید می‌شود ارزان‌تر از واردات است، همیشه این بحث وجود داشت که این ۸ میلیون تن به چه کسی می‌رسد.