نرخ انواع آجیل و میوه شب یلدا اعلام شد

نرخ انواع آجیل و میوه شب یلدا اعلام شد

 

 


روسای اتحادیه‌های آجیل‌ و خشکبار، قنادان و میوه و تره‌بار از کافی بودن این اقلام خوراکی برای شب یلدا خبر داده و تاکید کردند که نظارت بر قیمت‌های این اقلام وجود خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار ایلنا، همچنین در این رابطه مصطفی دارایی نژاد رییس اتحادیه بار فروشان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره افزایش نرخ میوه در طولانی‌ترین شب سال، گفت: دو قلم میوه یعنی هندوانه و انار در آستانه شب یلدا همواره افزایش نرخ را تجربه می‌کنند.
به گفته دارایی‌نژاد، ۲ میلیون تن میوه برای شب یلدا دپو شده است و از ۲۵ همین ماه به وفور در میدان عرضه می‌شود.وی ادامه داد: هندوانه روستای لیردف از توابع شهرستان جاسک و هندوانه میناب در بندرعباس در مقیاس زیادی کشت و برداشت شده است و در بازار عرضه خواهد شد.این فعال اقتصادی درباره نرخ قیمت هندوانه در آستانه شب یلدا، افزود: هندوانه گرد کیلویی ۳ تا ۵ هزار تومان، هندوانه سفید کیلویی ۵ هزار تومان، هندوانه بیضی ۵ تا ۶۵۰۰ تومان و هندوانه صادراتی حداکثر ۷ هزار تومان در میدان عرضه می‌شود.
وی با اشاره به نرخ انار، گفت: قیمت انار ساوه کیلویی ۱۰ هزار تومان، انار ممتاز صادراتی ساوه کیلویی ۱۷ هزار، انار شیراز از ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان که انار ۲۵ هزار تومانی انار صادراتی است. انار دماوند از ۱۵ تا ۳۵ هزار تومان است که باید بگویم انار ۳۵ هزار تومانی در بازار کم است.
دارایی‌نژاد با اشاره به اینکه قیمت کلیه سبزیجات و صیفی‌جات افت کرده است، خاطر نشان کرد: قیمت پیاز، لبو، شلغم، کاهو سالادی، گل کلم و… در میدان کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی را تجربه کرده است. قیمت لبو کیلویی ۴ تا ۶ هزار تومان و سبزیجات کیلویی ۴ تا ۶ هزار تومان در میدان خرید وفروش می‌شود.