بخشی از کلاس‏های درسی دانشگاه علم و صنعت حضوری شد

بخشی از کلاس‏های درسی دانشگاه علم و صنعت حضوری شد

 

 

 


دانشگاه علم و صنعت از برگزاری حضوری بخشی از کلاس‌های درسی در همه دانشکده‌های این دانشگاه خبر داد.
به گزارش مهر، معاونت آموزشی دانشگاه
علم وصنعت ایران اعلام کرد پیرو مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغیه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه‏ها مبنی بر از سرگیری حضور دانشجویان در دانشگاه، معاونت آموزشی دانشگاه
علم وصنعت ایران اقدام به برگزاری حضوری بخشی از کلاس‌های درسی خود از همه دانشکده‌ها در نیمسال تحصیلی اول ۱۴۰1-۱۴۰۰ نمود.
شایان ذکر است که از اواسط مهر ماه ۱۴۰۰، پس از طرح ابلاغیه های وزارت متبوع در شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، با تشکیل کارگروه ویژه متشکل از منتخبین اعضای شورا و با حضور مسئولین ذی‏ربط از سایر حوزه های دانشگاه، اجرای موضوع در دستور کار حوزه معاونت آموزشی دانشگاه علم و صنعت ایران قرار گرفت.
بررسی تمهیدات لازم برای تغییر شیوه آموزش از غیرحضوری به حضوری در دانشگاه، مرور چالش‌ها و فرصت‌ها، تدوین کلیات چارچوب و ملاحظات، و تعیین شاخص‌ها و معیارهای انتخاب کلاس‌های حضوری از جمله اهداف معاونت آموزشی در فرآیند ارزیابی موضوع بوده است.
پس از بررسی، تایید و تصویب کلیات و نحوه اجرای موضوع در شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی و هیات رئیسه دانشگاه، معاونت آموزشی دانشگاه
علم و صنعت ایران با ابلاغ شاخص های تعیین کلاس های حضوری به دانشکده ها، لیست کلاس‏های کاندید شده را با توجه به تعداد فضاهای مطلوب در اختیار و شرایط هر دانشکده استعلام کرد.
پس از انجام هماهنگی‏ها لازم با سایر بخش‏های دانشگاه، در نهایت مقرر گردید کلاس‌های منتخب در قالب ۱۰۰ گروه درسی دانشگاه از روز دوشنبه ۸ آذرماه ۱۴۰۰، با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، به صورت حضوری برگزار شود.
همچنین درخواست دانشجویان متقاضی خوابگاه شرکت‌کننده در کلاس های مذکور از روز یکشنبه ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۰ مطابق با اطلاعیه مندرج در سایت khabgah.iust.ac.ir جهت اسکان در خوابگاه در دستور کار قرار گرفت.
هم اکنون دانشگاه علم و صنعت ایران پس از اخذ مجوزهای لازم توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در دوره پژوهشی، جهت تکمیل فعالیت‏های پژوهشی خود نیاز به حضور در آزمایشگاه ها داشته اند، امکان حضور دانشجویان را فراهم کرده و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پذیرای بیش از ۱۰۰۰ نفر از آنها در خوابگاه‌های دانشجویی بوده است و در فرآیند حضوری شدن برخی درس‌ها، این تعداد قریب به ۱۴۰۰ دانشجو خواهد رسید.
بدین ترتیب در نیمسال تحصیلی جاری، بخشی از کلاس های درسی دانشگاه علم و صنعت ایران،
با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، به صورت حضوری برگزار می‏شود.