خبـــر

۰

آزمون:
اولویتم بازی در لیگ انگلیس است

سردار آزمون مهاجم تیم ملی کشورمان به تازگی در گفت‌وگو با هوادارانش صحبت‌هایی انجام داده که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.
- در سپاهان خیلی سختی کشیدم، اما از بازیکنان این باشگاه نظیر جلال حسینی، هادی عقیلی و مهدی رحمتی چیز‌های زیادی یاد گرفتم. سخت‌ترین شرایط عمرم در کازان بود. افسرده شدم و حتی می‌خواستم به ایران برگردم. بازی در سرمای اینجا خیلی سخت است، اما باید این سختی‌ها را تحمل کرد.
- امیدوارم تا بالای ۳۵ سالگی بتوانم فوتبال بازی کنم، اما هر وقت حس کنم نمی‌توانم به تیم کمک کنم از فوتبال کنار می‌کشم. فرقی ندارد ۳۲ سال داشته باشم یا ۴۰ سال.
- به مربیگری علاقه چندانی ندارم، چون کار سختی است ولی اگر روزی بفهمم می‌توانم به تیمی کمک کنم حتماً این کار را انجام خواهم داد. دوست دارم بعد از فوتبالم به دنبال شغل دیگری بروم و دیگر در دنیای فوتبال نباشم.
- با احترامی که برای سایر تیم‌های ایران قائلم، در ایران تراکتور را خیلی دوست دارم و نسبت به این تیم تعصب دارم. دوست دارم روزی در لیگ انگلیس و ایتالیا بازی کنم و اولویتم انگلیس است.
- بازی در لیورپول به نظر کار درستی نبود. منطقی نبود من بازی کنم و بازیکن گران‌قیمت لیورپول نیمکت‌نشینم باشد. تصمیم گرفتم به زنیت بروم و از اینجا به تیم‌های دیگر بروم. از زنیت فقط خوبی دیدم.
- چرا تیم ملی در تبریز یا اصفهان بازی ملی ندارد؟ مگر تیم ملی تهران است؟ تیم ملی باید همه جای ایران بازی کند. شمالی‌ها یا جنوبی‌ها هم حق دارند بازی تیم ملی را از نزدیک ببینند.

مخالفت وزارت ورزش با بازگشت طاهری  به پرسپولیس
وزارت ورزش تمایلی برای بازگرداندن یکی از مدیران پیشین باشگاه پرسپولیس در مسند مدیریت این باشگاه ندارد.
به گزارش مهر، با وجود اینکه دو ماه از کناره گیری محمدحسن انصاری فرد از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس می‌گذرد هنوز تکلیف جانشین او مشخص نشده تا مهدی رسول پناه به عنوان سرپرست باشگاه امور جاری سرخ‌ها را همراه با مهرداد هاشمی و علی رغبتی دیگر اعضای هیات مدیره پیگیری کند.
استعفای ایرج عرب و مهدی محمدنبی از جمع این سه نفر نیز باعث شده تا وزیر ورزش و جوانان به عنوان رئیس حقوقی فعلی باشگاه پرسپولیس تصمیم به ایجاد تغییر بگیرد.
از این رو برخی مدیران سابق باشگاه نظیر علی اکبر طاهری نشست‌هایی را در روزهای گذشته در وزارت ورزش داشته اند که گفته می‌شود حول محور بازگشت به صندلی مدیرعاملی سرخ‌ها بوده است.
طاهری در مصاحبه‌های اخیر خود اعلام کرده منع قانونی بابت بازگشت به باشگاه پرسپولیس ندارد اما پیگیری‌های خبرنگار مهر نشان می‌دهد مسعود سلطانی فر علاقه‌ای به بازگشت این مدیر ندارد.
سلطانی فر قصد دارد مدیرعامل بعدی پرسپولیس را با توجه به ویژگی‌های او برای درآمدزایی در کوتاه مدت و همچنین ایجاد بستر مناسب در اجرای خصوصی سازی باشگاه انتخاب کند که همین فاکتورها باعث شد تا او قید بازگشت طاهری به پرسپولیس را بزند.

مهدی:
در 40 روز لیگ را تمام می‌کنیم

سرپرست مسابقات سازمان لیگ اعلام کرد تا به امروز بحث لغو رقابت‌های لیگ فوتبال مطرح نشده است.
سهیل مهدی سرپرست سازمان لیگ در مقابل ساختمان فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران در خصوص دعوت از مدیران عامل باشگاهی که امروز به فدراسیون دعوت شده بودند، اظهار داشت: بنابر دستورالعمل دبیرکل محترم فدراسیون فوتبال قرار شده است که ما یک مرور کلی و اجمالی روی امور باشگاه‌ها داشته باشیم و جلسه یکطرفه نبود و دو طرفه بود. بر اساس نیازهای فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برای تکمیل مواردی که نیاز است اعم از مسائل مالی، حقوقی و مالکیتی و متقابلا اگر کمکی از دست ما برآید که بتوانند مشکلات را حل کنند یک جلسه تعاملی بود و خوشحال شدیم که در این شرایط که سفر سخت است تشریف آورده بودند. ما توانستیم حداکثر فایده را از این جلسه ببریم و امیدواریم که باشگاه‌ها سود ببرند.مهدی در پاسخ به این سوال که در این جلسه درباره ادامه یا عدم ادامه مسابقات لیگ برتر هم تصمیم گیری شده است یا خیر گفت: درباره قصد ادامه لیگ اصلا صحبت نداشتیم و همانطور که عرض کردم ما خبر اولیه را از ستاد ملی مبارزه با کرونا نداریم و قصد داریم پس از این تصمیم در وزارت ورزش و جوانان تصمیم گیری کنند و پس از این اظهار نظر حتما می‌توانیم برنامه‌مان را اعلام کنیم.
سرپرست سازمان لیگ درخصوص اینکه چه تصمیمی برای بدهی‌های باشگاه‌ها گرفته می‌شود گفت: این بحث به ارکان قضایی فدراسیون مربوط می‌شود که مسئولان آن در این باره اظهار نظر خواهند کرد. در رابطه با بدهی داخلی یا خارجی ما درخواست کردیم که یک مقدار مدیریت و انضباط مالی بیشتری باشد و تمکن مالی وقتی بالا نباشد نمی‌توانیم در برنامه ریزی مالی درست عمل کنیم. خواهش کردیم که باشگاه‌ها بیشتر روی این مسائل دقت کنند.
مهدی در پاسخ به این سوال که پیش بینی می‌کند ادامه لیگ با توجه به نزدیک بودن شروع فصل بعدی چطور رقم بخورد، گفت: ما منتظر هستیم که اجازه تمرین کردن باشگاه‌ها صادر شود، به محض اینکه این تصمیم صادر شود ما سه هفته فنی را باید حداقل برای آماده سازی باشگاه‌ها در نظر بگیریم تا فیزیک بدنی بازیکنان و هماهنگی تیمی ایجاد شود. پس از آن ما 9 هفته مسابقاتی را داریم که سعی می‌کنیم با فاصله 4-5 روز فاصله مسابقات را پیش ببریم. امیدواریم که مسابقاتمان را طی 40 روز تمام کنیم و بعد از آن باید از فیفا درخواست کنیم که پنجره نقل و انتقالات یک مقدار جابجا شود تا بتوانیم برای فصل بعدی تصمیم گیری کنیم.
او در پاسخ به این سوال که آیا قرار است قانون تعویض تغییر یابد از سه بازیکن به 5 بازیکن ارتقا پیدا کند گفت: نه، من چنین چیزی اصلا نشنیده‌ام.
سهیل مهدی در پاسخ به این سوال که آیا سرنوشت لیگ تا 15 اردیبهشت ماه مشخص می‌شود یا خیر گفت: بحث لغو یا عدم لغو مسابقات بر عهده سازمان لیگ است و دوستان اجازه بدهند که درباره برگزاری مسابقات سازمان لیگ تصمیم گیری کند. کمیته مسابقات و سازمان لیگ در این باره تصمیم گیری می‌کنند.مهدی درخصوص جابجا شدن پنجره نقل و انتقالات گفت: ما اصلا در فیفا دی بازی برگزاری نمی‌کنیم و جابجایی پنجره نقل و انتقالات به صورتی است که فرصت بیشتری برای لیگ آینده داشته باشیم. فیفادی در زمان خودش برقرار است.