مسیل بالادست شهرک سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی ساماندهی می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‏های صنعتی استان آذربایجان شرقی:

مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی استان آذربایجان شرقی از اجرای پروژه کانال‏گذاری و هدایت سیلاب بالادست شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی تبریز با اعتبار اولیه بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال برای حفظ و ساماندهی مسیل‌های موجود در منطقه خبر داد.

 




تبریز-توفیقی
مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی استان آذربایجان شرقی از اجرای پروژه کانال‏گذاری و هدایت سیلاب بالادست شهرک صنعتی  سرمایه گذاری خارجی تبریز با اعتبار اولیه بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال برای حفظ و ساماندهی مسیل‌های موجود در منطقه خبر داد.
سید مرتضی نیرومند اسکویی با بیان اینکه تعدادی از مسیل های بالادست شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی براثر تغییرات و برداشت مصالح خطر ساز شده و در مواقع بارندگی و سیلاب می تواند موجب خسارت شود، گفت: در این راستا درصدد ساماندهی این مسیل ها هستیم.
وی اظهارکرد: پروژه تعریف شده برای این منظور شامل سیل بند و کانال‏های انحرافی و سازه های رسوب گیر است و پیمانکار منتخب
پروژه به زودی عملیات اجرایی را شروع خواهد کرد.
نیرومند گفت: این پروژه با مشارکت معنوی سازمان مدیریت
برنامه ریزی استان و مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی عملیاتی و مقرر شده است در ادامه نسبت به مساعدت مالی نیز اقدام شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‏های صنعتی آذربایجان شرقی با اشاره
به اینکه این پروژه جزو درخواست دیرینه واحدهای صنعتی، تولیدی است، خاطرنشان کرد:در مواقع سیلاب، شهرک صنعتی و واحدهای صنعتی با خسارات سیل مواجه می‏گردند که با اجرای این پروژه مشکلات موجود مرتفع خواهد شد.
طرح ایجاد و احداث اولین شهرک سرمایه‌گذاری خارجی کشور در تبریز در تیرماه سال ۸۲ به تصویب رسید و کار مطالعات و عملیات اجرایی احداث آن در سال ۸۳ آغاز شد.
این شهرک صنعتی با هدف اشتغال‌زایی، انتقال فناوری، توسعه صنعتی استان آذربایجان شرقی و جلب سرمایه‌های خارجی در زمینی به مساحت
 ۲۶۰ هکتار در ۱۶۸ قطعه احداث‌ شده است و در ۱۷ کیلومتری تبریز قرار دارد.