۲ واحد اقامتی در قزوین پلمب شدند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین: ۲ واحد اقامتی در قزوین پلمب شدند


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین از پلمب دو واحد اقامتی در قزوین به دلیل تخلف در ثبت اطلاعات خبر داد.
به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، علیرضا خزائلی اظهار کرد: با آغاز طرح ویژه نظارت بر تأسیسات گردشگری با محوریت نوروز ۱۴۰۱، بازدید مشترک بازرسان کمیته نظارت بر تأسیسات گردشگری استان با حضور رؤسای انجمن‌های حرفه‌ای این حوزه از نحوه ارائه خدمات در واحدهای اقامتی، دفاتر خدمات مسافرت گردشگری، واحدهای پذیرایی و مجتمع‌های خدماتی – رفاهی سطح استان به طور مستمر ادامه دارد.
وی افزود: در این بازرسی‌ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف، پس از ارائه تذکر شفاهی و کتبی، در صورت عدم رفع مشکلات حتماً با واحد برخورد و در صورت نیاز پلمپ خواهند شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین با اشاره به پلمب دو واحد اقامتی متخلف در قزوین اضافه کرد: مطابق با قوانین و مقررات پذیرش مسافر در واحدهای اقامتی باید اطلاعات همه مسافران و دارا بودن کارت واکسن کوید ۱۹ در سامانه‌های پلیس نظارت بر اماکن عمومی و در سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تأسیسات گردشگری (جانا) به ثبت برسد.
وی تاکید کرد: در بازرسی‌های انجام شده دو واحد اقامتی اطلاعات لازم را به روز و ثبت نکرده بوده که از ادامه فعالیت این دو واحد اقامتی جلوگیری شد.
خزائلی در پایان یادآور شد: در این بازدیدها همچنین مواردی چون رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نرخنامه‌ها، گران‌فروشی یا کم‌فروشی، کیفیت مواد غذایی و … توسط بازرسان کمیته نظارت بر تأسیسات گردشگری مورد بررسی قرار می‌گیرد.