‌استان تهران در ساخت و بهسازی جاده‌ها از محروم‌ترین استان‌ها‌ است

‌استان تهران در ساخت و بهسازی جاده‌ها از محروم‌ترین استان‌ها‌ است


معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران ضمن تشریح ‌آخرین جزئیات احداث و بهسازی جاده‌های استان تهران، از توقف برخی از پروژه‌ها به دلیل کمبود اعتبار گفت و افزود: در ساخت و بهسازی جاده‌ها، استان تهران محروم‌ترین استان‌های کشور است.
امیرحسین آزاد دوار در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در استان تهران حدود 15 میلیون نفر جمعیت در کمتر از یک درصد مساحت کشور بار‌گذاری شده است.
وی با اشاره به اینکه 20 درصد تردد کل کشور در جاده‌های استان تهران در جریان است، اضافه کرد: براساس مطالعات سال 95 یک‌میلیون و 500 هزار خورو به صورت آونگی به شهر تهران رفت و آمد داشتند، یعنی از شهرهای اطراف و  اقماری استان تهران‌ روزانه یک‌میلیون و 500 هزار تردد ‌رفت و برگشت در سال 95 داشتیم اما امروز این رقم دو برابر شده است یعنی تاحدود 3 میلیون تردد هم رسیده است، فقط در محور امام‌رضا(ع) محدوده شهرستان پاکدشت در یک روز تردد روزانه رفت و برگشت به
140 هزار تردد رسیده است که نسبت به سال 95‌، یکصد ‌درصد افزایش داشته است. معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد: در همه محورهای جاده‌ای استان تهران آمار تردد روزانه نسبت به سال 95 رشد داشته است و این رقمی قابل توجه محسوب می‌شود.