بررسی وضعیت آب شرب شهرستان گلپایگان در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده

در محل فرمانداری گلپایگان؛

در محل فرمانداری گلپایگان؛ بررسی وضعیت آب شرب شهرستان گلپایگان در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده



اصفهان-افسانه خدایی
کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده با حضور مسئولان شهرستان در محل فرمانداری گلپایگان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آبفای گلپایگان، در این نشست مدیر آبفای گلپایگان با اشاره به کاهش بارندگی ها و کمبود منابع آبی گفت: میزان تخصیص آب دریافتی تصفیه خانه از منبع تامین آب خام(سد کوچری)به میزان 20 درصد کاهش یافته است که به این علت مجبور شدیم منابع تامین آب زیرزمینی را به مدار بهره برداری برگردانیم.
دهقادنی با اشاره به تغییر ذائقه مردم خاطرنشان کرد: با توجه به این که از سال 1395 تصفیه خانه آب گلپایگان مورد بهره برداری قرار گرفت، کلیه منابع زیرزمینی آب در شهرهای گلپایگان، گوگد و گلشهر از مدار بهره برداری خارج شد و اکنون پس از گذشت پنج سال به علت کمبود منابع آب و کاهش بارندگی ها، مجبور شدیم تعدادی از منابع زیرزمینی را به مدار بهره برداری برگردانیم و به همین دلیل، مردم دچار تغییر ذائقه شده اند.
دهقادنی در خصوص بررسی کیفی آب افزود: کیفیت آب به صورت روزانه و ماهانه با آزمایش‏های متعدد فیزیکی ، شیمیایی و میکروبی در آزمایشگاه آب این اداره بررسی و این آزمایش‏ها توسط دستگاه عالی نظارت یعنی مرکز بهداشت و درمان شهرستان نیز کنترل می‏شود.
مدیر آبفای گلپایگان گفت: به همه ی شهروندان گلپایگان اطمینان خاطر می‏دهیم که آب شرب از لحاظ بهداشتی سالم است و تمام پارامترهای مورد تایید سازمان بهداشت جهانی را داراست.
وی گفت:سلامت آب، خط قرمز این شرکت آب و فاضلاب است و به هیچ عنوان از خط قرمز خود عدول نخواهیم کرد.