احداث بیش از ۶۳ هزار واحد مسکن در استان اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت:در قالب طرح جهش تولید مسکن، ۶۳ هزار و ۵۲۹ واحد مسکن در این استان تا چهار سال آینده احداث می‌شود.

 



مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت:در قالب طرح جهش تولید مسکن، ۶۳ هزار و ۵۲۹ واحد مسکن در این استان تا چهار سال آینده احداث می‌شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، محبوب حیدری، مدیرکل
 راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: از کل ثبت نام‌کنندگان نهضت ملی مسکن، سهم شهرستان اردبیل ۳۲ هزار و ۸۱۸ نفر بوده که پس از طی مراحل استعلام، پالایش و اقدامات اجرایی افراد واجد شرایط برای این طرح معرفی خواهند شد.
او گفت: هرسال ۱۵ تا ۲۰ هزار واحد مسکونی در قالب جهش تولید مسکن در این استان احداث می‌شود که در مرحله اول ساخت ۴ هزار واحد مسکونی آغاز شده که ۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی آن مربوط به شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و یک‌هزار و ۲۰۰ واحد دیگر هم مربوط به شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت می‌باشد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل فرآیند تولید مسکن را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: زمین مورد نیاز برای احداث مسکن در شهرستان مشگین‌شهر و بیله سوار تامین نشده و تلاش می‌شود بزودی وضعیت زمین مورد نیاز در این ۲ شهرستان هم مشخص شود.
حیدری احداث بزرگراه به طول ۳۰۰ کیلومتر در استان را یادآور شد و گفت: جاده اردبیل – سرچم، اردبیل – مشگین‌شهر، رضی- امیرکندی – گرمی، گرمی به بیله‌سوار، پارس‌آباد به مشگین‌شهر از جمله طرح‌های اولویت‌دار بزرگراهی در استان اردبیل است.
او گفت: احداث بزرگراه اردبیل- آستارا، اردبیل- سرچم، اردبیل- مشگین شهر، اردبیل- گرمی، نیر-سراب و سربند- مشگین شهر از جمله پروژه‌هایی است که اجرا و تکمیل آن‌ها نیازمند اعتبار است و پیش‌بینی شده هر سال در این استان ۶۰ کیلومتر و تا پنج سال آینده در مجموع ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه با هدف ایمن سازی راه‌های اصلی احداث شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با آغاز طرح‌های مختلف و ۲۰ برابر شدن اعتبارات تخصیصی بویژه اختصاص ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار توسعه بزرگراه‌ها در این استان محقق خواهد شد.
در قالب طرح جهش تولید مسکن چهار میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته می‌شود که سهم استان اردبیل از این واحد‌ها ۶۳ هزار و ۵۲۹ واحد مسکونی تا چهار سال آینده می‌باشد.
استان اردبیل ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی،
۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.